Nattesøvn og mad?

21. juli 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Nattesøvn og mad?

Hejsa Helen.

Ja så er freja blevet 8 mdr. 1 juli og det ser ud til at de sidste månder med mega sygdom (trøske, børne eksem på kinder og det almindelige) er vel overstået;o)

Nu er så mine spørgsmål igen om mad? og så den søde nattesøvn.....

Hun sover skønt om dagen, dog siden varme, tit korte lure og op til 3 om dagen, men ellers en lille lur om formiddagen og en større om eftermiddagen men højst 2 timer i træk.
så er der så natten, som for det meste er urolige og hun vil så gerne have en flaske kl 22/23 og i løbet af natten (hjælp). Jeg prøver at give vand og ellers trøst og sut, men nogle gange kan hun holde mig vågen halvanden time og så må jeg kl 5 give hende lidt mælk...

Hun er sikker ikke mæt nok, men vælling fungere ikke, da jeg ikke kan lave den god nok og i de færdige er der mælk, som hun ikke tåler så godt endnu.

Hun har stadig så svært ved at spise så er gået lidt tilbage til blød grød og grønt, men det bliver bedre og bedre og kaster mindre op nu ,o) svært ved frisk frugt og grønt men bliver tilbudt hver dag...

Her er en ca dag;

Tidlig morgen o6/07: lille flaske 100ml ca. drikker hun

Morgen 8: Havregrød, ris/majs/rugmels grød og øllebrød med frugt på og vand til.

Formiddag 9-9.30: sover tit så tidligt en halv time, prøver at holde den til kl 10, hvor hun så får lidt forskelligt at gumle på (tvebak, majs riskiks og frugt) Puttes til formiddagslur med flaske 160ml.

Frokost 11.30-12: Glasmad, Grøntsagsmos med kød eller fisk, ristede rugbrødsbjælker, agurkestave, advokadomos og rugbrød med smør som hun tager op men ikke kan spise endnu:0)

Middagslur ca kl. 13-13.30 til kl 15-15.30 med en stor ...

Annonce

... flaske 260ml som hun ikke drikker op.

Eftermiddagsmad: flerkornsgrød med frugtmos, frugt og grønt i hånden, vand af kop, yougurt på pulver eller hvad jeg nu har løst til at prøve at give hende af smagsmad...

Den sene lur: kl ca 17 kan hun være så træt nogen dage at en lille lur på 20 min er nødvendig.

Aften 18-18.30; tit meget sulten der og får hjemmelavet mad med kød/fisk og så vores mad hvor kyllinglår er et hit og kød hun kan gumle på, men det er kun for smag hun kan ikke synke uden at det kommer op igen... grønsager og vand...

Puttes til natten ca 19-19.30 med en lille flaske, som hun nogen gange skal drikke igen en time efter hvis hun er faldet i søvn hurtigt.

Sen aften 22.30-24: flaske igen....

Freja er en glad pige selv om hun har været så sart, hun bevæger sig rundt og tilbage og er oppe og vippe men kravler ikke fremad endnu selv om hun gerne vil. Sidder super på 2 måneder og snakker løs med især sin storbror...

SP var her til boeltest 1juli og pga. 10 dage kun på mælk vejede hun lige lidt, for lidt, men har store tykke kinder og er ikke mega tynd...så hun var ikke urolig men vil tjekke i august.

Hvilken mad fylder mest?
Er der en sammehæng mellem dårlig lure om dagen og urolige nætter?

Jeg flygter ind på sofa om natten og min kæreste siger at når jeg ikke er hjemme vågner han ikke så tit;0)
Viggo sov også først igennem ca 18 måneder og med aften flaske til lige efter et år, men synes bare jeg er mega træt nu....

Vi har kun et børneværelse, så lidt svært at flytte hende ind hos viggo når hun vågner så tit, men det ville ellers hjælpe på de små lyde der vækker mig.
alt fra nu

På forhånd tak
2 gangs moren

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren