Samvær med syg far

16. maj 2004

Kategori:
Alder:
9 år

Samvær med syg far

Jeg har tvillinger på 9 år, som skal have samvær med deres far som er psykisk syg (skizofrino paranoia).

Min dreng er selv handicappet (klinefelter og psykomotorisk og lettere mentalt retaderet) og har derfor svært ved at overskue besøgene hos faderen, der tit ender i kaos, da han ikke har de fornødne ressourcer. Samværet er lige blevet nomineret til 2 timer hver 3. måned og det skal være overvåget. Denne ...

Annonce

... afgørelse er truffet af statsamtet og samværet har været overvåget i 3 år med 4 timer hver måned.

Jeg synes ikke at det er børnenes tarv og synes at det påvirker børnene meget negativt. Pigen plejer bare at sidde og tegne og snakker ikke om ham og hun er ellers en ganske almindelig pige som klarer sig godt til hverdag.

Har jeg egentlig nogen muligheder for at afbryde dette samvær?

Hilsen den bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

13. november 2023 | Sovevaner | 10 år

10årig bange for ikke at kunne sove

Kære Helen Vores datter på 10 år er lige pludselig begyndt at sove rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor