Brev:
Selvtillidsproblemer hos nybagt mor
20. juli 2009
Alder:
0 mdr.
Selvtillidsproblemer hos nybagt mor
Hej Helen
Jeg kan se du helst vil have et emne af gangen, så jeg sender dig en bunke forskellige henvendelser, med spørgsmål jeg har skrevet ned i ugens løb, håber det er ok.
Vi fik en lille dreng for en uge siden, og selv om jeg ved at man skal forvente hormonelle tudeture, syntes jeg den manglende selvtillid jeg sidder med er ganske forfærdelig og skræmmende.
Det pudsige er han han indtil videre er ret nem, vi har da haft en enkelt nat hvor han ikke var tilfreds, og en enkelt dag hvor man ikke ville sove. Men skal jeg være helt ærlig så kunne det have været meget værre.
Men alligevel sidder jeg med en tvivl om, hvorvidt jeg kan klare opgaven, jeg frygter næste gang han vågner, jeg frygter at være alene med ham, og bevistheden om at min mand (Thomas) skal tilbage på arbejde er også dybt skræmmende.
Disse følelser sniger sig ind på om eftermiddagen og aftenen, i går havde jeg dog en god dag, uden de store bekymringer, men nu er de kommet tilbage.
Det pudsige, eller heldige/rare er at, når situationerne opstår, så bryder jeg ikke sammen, er han sur eller tvær, så klare jeg den uden at gå i panik, det skal siges at min mand er en stor støtte. Derfor tror jeg ikke at Tobias, som vi tror han skal hedde, mærker nogen panik fra min side. men så snart han sover og der er ro på så vælter det ind over mig igen.
Nå dette var vel egentlig mest mig der havde brug for at komme af med en masse tanker, og forhåbentlig få afvide at jeg er helt normal og at det snart går over.
Med venlig hilsen
Mona