Selvtillidsproblemer hos nybagt mor

20. juli 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Selvtillidsproblemer hos nybagt mor

Hej Helen

Jeg kan se du helst vil have et emne af gangen, så jeg sender dig en bunke forskellige henvendelser, med spørgsmål jeg har skrevet ned i ugens løb, håber det er ok.

Vi fik en lille dreng for en uge siden, og selv om jeg ved at man skal forvente hormonelle tudeture, syntes jeg den manglende selvtillid jeg sidder med er ganske forfærdelig og skræmmende.

Det pudsige er han han indtil videre er ret nem, vi har da haft en enkelt nat hvor han ikke var tilfreds, og en enkelt dag hvor man ikke ville sove. Men skal jeg være helt ærlig så kunne det have været meget værre.

Men alligevel sidder jeg med en tvivl om, hvorvidt jeg kan klare opgaven, jeg frygter næste gang han vågner, jeg frygter at være alene med ham, og bevistheden om at min mand ...

Annonce

... (Thomas) skal tilbage på arbejde er også dybt skræmmende.

Disse følelser sniger sig ind på om eftermiddagen og aftenen, i går havde jeg dog en god dag, uden de store bekymringer, men nu er de kommet tilbage.

Det pudsige, eller heldige/rare er at, når situationerne opstår, så bryder jeg ikke sammen, er han sur eller tvær, så klare jeg den uden at gå i panik, det skal siges at min mand er en stor støtte. Derfor tror jeg ikke at Tobias, som vi tror han skal hedde, mærker nogen panik fra min side. men så snart han sover og der er ro på så vælter det ind over mig igen.

Nå dette var vel egentlig mest mig der havde brug for at komme af med en masse tanker, og forhåbentlig få afvide at jeg er helt normal og at det snart går over.

Med venlig hilsen

Mona

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor