Far skal ud og rejse

25. juni 2009

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Far skal ud og rejse

Hej Helen.

Har lige et spørgsmål. Min søn er nu snart 9 mdr. Hans far skal ud og rejse med sin kammerater på en af de såkaldte drukferier til Lloret. Han rejser om to uger, mens vores søn er 9 mdr.

Jeg kan slet ikke forstå, at han kan rejse fra vores søn der kun er 9 mdr. De er meget tæt knyttet. Og min søn elsker sin far. Han er vant til at se ham hver dag og lege med ham. Jeg har læst at de når de er mellem 8 og 10 måneder lider af seperationsangst. Og det bekymrer mig at hans far skal rejse væk i 8 dage. Hvordan tror du han vil tage det? Han er lige knyttet til os begge.

Jeg ammer ham stadig og han sover i vores seng. Fordi jeg gerne vil give ham så meget tryghed som muligt. Nye undersøgelser har vist at dette skulle være godt. Faren har det fint med dette. Vi har det godt sammen og sexuallivet går det ikke ud over.. For han sover i sin seng om aftenen inden vi går i seng. Vi ligger stadig op af hinanden om natten ...

Annonce

... og min søn ved siden af mig. Og min søn er meget tryg. og sover fint i sin egen seng om dagen, når vi andre er vågne og så de timer inden vi går i seng. Han er i det hele taget et glad og tillidsfuldt barn. Men hvordan vil han tage det at hans far er væk?

En ting er at jeg er skuffet over at han vælger at rejse med sine venner istedet med sin familie. Men vil min søn mærke han er væk og vil det give ar i ham? Når han stadig har sin mor hos sig som han har været sammen med lige siden han blev født. Bortset fra de første to timer hvor jeg lå i bedøvelse af kejsersnittet og han var i sin fars arme. Og så to gange hvor vi har været i biografen men han har ligget og sovet hos sine bedsteforældre, og ikke opdaget vi var væk.

Vil det skade ham, at hans far rejser væk er mit spørgsmål? Og hvordan kommer jeg over, at jeg føler det som et svigt fra hans fars side? Da jeg aldrig selv ku finde på at rejse fra ham.. Og så på drukferie...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.