Brev:
Far skal ud og rejse
25. juni 2009
Alder:
9 mdr.
Far skal ud og rejse
Hej Helen.
Har lige et spørgsmål. Min søn er nu snart 9 mdr. Hans far skal ud og rejse med sin kammerater på en af de såkaldte drukferier til Lloret. Han rejser om to uger, mens vores søn er 9 mdr.
Jeg kan slet ikke forstå, at han kan rejse fra vores søn der kun er 9 mdr. De er meget tæt knyttet. Og min søn elsker sin far. Han er vant til at se ham hver dag og lege med ham. Jeg har læst at de når de er mellem 8 og 10 måneder lider af seperationsangst. Og det bekymrer mig at hans far skal rejse væk i 8 dage. Hvordan tror du han vil tage det? Han er lige knyttet til os begge.
Jeg ammer ham stadig og han sover i vores seng. Fordi jeg gerne vil give ham så meget tryghed som muligt. Nye undersøgelser har vist at dette skulle være godt. Faren har det fint med dette. Vi har det godt sammen og sexuallivet går det ikke ud over.. For han sover i sin seng om aftenen inden vi går i seng. Vi ligger stadig op af hinanden om natten og min søn ved siden af mig. Og min søn er meget tryg. og sover fint i sin egen seng om dagen, når vi andre er vågne og så de timer inden vi går i seng. Han er i det hele taget et glad og tillidsfuldt barn. Men hvordan vil han tage det at hans far er væk?
En ting er at jeg er skuffet over at han vælger at rejse med sine venner istedet med sin familie. Men vil min søn mærke han er væk og vil det give ar i ham? Når han stadig har sin mor hos sig som han har været sammen med lige siden han blev født. Bortset fra de første to timer hvor jeg lå i bedøvelse af kejsersnittet og han var i sin fars arme. Og så to gange hvor vi har været i biografen men han har ligget og sovet hos sine bedsteforældre, og ikke opdaget vi var væk.
Vil det skade ham, at hans far rejser væk er mit spørgsmål? Og hvordan kommer jeg over, at jeg føler det som et svigt fra hans fars side? Da jeg aldrig selv ku finde på at rejse fra ham.. Og så på drukferie...