Brev:
Kliklyde med munden?
24. juni 2009
Alder:
5 mdr.
Kliklyde med munden?
Hej
Jeg har en datter på 5 måneder. Hun har ingen udbrudte tænder, kun 2 "knopper" i siderne i undermunden.
Mit spørgsmål handler om en lyd hun noglegange laver (og som hun har lavet i nogle måneder), som jeg ikke ved om kan være skadelig, f.eks. ved slid.
Hun klikker, ved at glide underkæben frem og tilbage. Ligesom når man skærer tænder, bare uden tænder. Sådan kører hun underkæben fra side til side, mens det klikker hver gang. Jeg ved ikke hvad der laver lyden - om det er "knopperne" i undermunden eller kæben.
Men er det normalt? Og kan det være slidende på noget?
Med venlig hilsen