Mad, søvn, udvikling

9. juni 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Mad, søvn, udvikling

Kære Helen.

Nu er det atter tid til at bruge din visdom;o)

Jeg har en dreng på nu 10 mdr. Han er født 4 uger før tid, men indtil videre kan det ikke mærkes.

Han er en glad, smilende og god dreng, der er rigtig nysgerrig på omverdenen og meget undersøgende.

Han kravler, men kan endnu ikke sidde, ej heller gå med støtte, eks rundt om et bord. men det skal nu nok komme, jeg er ikke så bekymret.

Men vi har et problem, som nok ikke er et problem i forhold til så meget andet...men alligevel. Han er utroligt vågen i løbet af en dag.

Typisk vågner han ca kl 7.
Sover igen ca fra 10 til 12.
Og sover igen (nogle gange) fra 16/17 stykker, og 1 timer frem. Men det er langt fra hver dag han gør det.
Og så er han ellers vågen frem til kl ca 23.
Sover til kl 7. Og så starter vi forfra.

Jeg synes godt nok ikke det er meget han sover.

Indimellem tager han så et par lure af 2-3 timer i løbet af en dag, og de sjældne gange han gør det, har jeg lyst til at vække ham, for der må da være noget galt.

Når han gnider øjne og gaber, prøver jeg at putte ham, men han nægter at sove. Jeg putter ham også inden han begynder at udvise træthedstegn, men lige lidt hjælper det.

Så kommer han op, tilbydes noget mad eller ...

Annonce

... drikke, men det vil han ikke have.

Han vil bare kravle rundt på gulvet og lege.

Mht mad, så er han ret selektiv.
Han foretrækker grød, mælk, rugbrød med smør, ost, avokado eller fiksefrikadeller. Og æblemos selvfølgelig, men andet vil han ikke have. Han kaster nærmest op over det.

Men han ligger over gennemsnittet både med mad og længde, så jeg tænker han nok skal få det han har brug for.
Jeg bliver selvfølgelig ved med at prøve at tilbyde det.

Lyder han "normal" i dine ører?

Jeg synes min første dreng var noget mere fremme både hvad søvn og mad angår, men måske husker jeg forkert.
Og man skal jo heller ikke sammenligne.

Min første dreng, kunne gå rundt om bordet i en alder af 7 mdr, og sad også selv på det tidspunkt.

Det der går mig mest på med den yngste, er at han er så meget vågen, særligt om aftenen....Og jeg kan se han er træt for han kampgaber, vil ikke spise men bare sidde på skødet og hygge.
Han får rigtig meget tid og nærvær i løbet af dagen, så det er ikke det han mangler.

Jeg er på barsel frem til han bliver 13 mdr, hvor han skal starte i dp. Så jeg er hjemme alene med ham 6-7 timer om dagen hvor storebror er i bhv.

På forhånd tak for dit svar, og tak for en super brevkasse;o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre