Brev:
Mad, søvn, udvikling
9. juni 2009
Alder:
10 mdr.
Mad, søvn, udvikling
Kære Helen.
Nu er det atter tid til at bruge din visdom;o)
Jeg har en dreng på nu 10 mdr. Han er født 4 uger før tid, men indtil videre kan det ikke mærkes.
Han er en glad, smilende og god dreng, der er rigtig nysgerrig på omverdenen og meget undersøgende.
Han kravler, men kan endnu ikke sidde, ej heller gå med støtte, eks rundt om et bord. men det skal nu nok komme, jeg er ikke så bekymret.
Men vi har et problem, som nok ikke er et problem i forhold til så meget andet...men alligevel. Han er utroligt vågen i løbet af en dag.
Typisk vågner han ca kl 7.
Sover igen ca fra 10 til 12.
Og sover igen (nogle gange) fra 16/17 stykker, og 1 timer frem. Men det er langt fra hver dag han gør det.
Og så er han ellers vågen frem til kl ca 23.
Sover til kl 7. Og så starter vi forfra.
Jeg synes godt nok ikke det er meget han sover.
Indimellem tager han så et par lure af 2-3 timer i løbet af en dag, og de sjældne gange han gør det, har jeg lyst til at vække ham, for der må da være noget galt.
Når han gnider øjne og gaber, prøver jeg at putte ham, men han nægter at sove. Jeg putter ham også inden han begynder at udvise træthedstegn, men lige lidt hjælper det.
Så kommer han op, tilbydes noget mad eller drikke, men det vil han ikke have.
Han vil bare kravle rundt på gulvet og lege.
Mht mad, så er han ret selektiv.
Han foretrækker grød, mælk, rugbrød med smør, ost, avokado eller fiksefrikadeller. Og æblemos selvfølgelig, men andet vil han ikke have. Han kaster nærmest op over det.
Men han ligger over gennemsnittet både med mad og længde, så jeg tænker han nok skal få det han har brug for.
Jeg bliver selvfølgelig ved med at prøve at tilbyde det.
Lyder han "normal" i dine ører?
Jeg synes min første dreng var noget mere fremme både hvad søvn og mad angår, men måske husker jeg forkert.
Og man skal jo heller ikke sammenligne.
Min første dreng, kunne gå rundt om bordet i en alder af 7 mdr, og sad også selv på det tidspunkt.
Det der går mig mest på med den yngste, er at han er så meget vågen, særligt om aftenen....Og jeg kan se han er træt for han kampgaber, vil ikke spise men bare sidde på skødet og hygge.
Han får rigtig meget tid og nærvær i løbet af dagen, så det er ikke det han mangler.
Jeg er på barsel frem til han bliver 13 mdr, hvor han skal starte i dp. Så jeg er hjemme alene med ham 6-7 timer om dagen hvor storebror er i bhv.
På forhånd tak for dit svar, og tak for en super brevkasse;o)