Flytning - 2 år, 4 mdr.

2. juni 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Flytning - 2 år, 4 mdr.

Hej Helen,

Nu har jeg taget mig sammen og meldt mig ind i klubben :-) Kan godt bruge et godt råd!

Min lille familie står overfor en del omvæltninger i den kommende tid og jeg er lidt i tvivl om, hvordan vi takler det bedst i forhold til vores søn, Frederik, på 2 år og 4 mdr.

Efter lang tids overvejelser har vi besluttet at rykke hele familien op og flytte fra Sjælland til Jylland for at være tættere på familie og venner. Vi glæder os meget og tror, at det vil lette vores hverdag meget, fordi vi så kan få hjælp fra bedsteforældrene (som så gerne vil hjælpe til og er tæt knyttet til vores søn).

Det skal lige siges, at jeg er gravid med nummer 2, som ankommer i august (om 2 mdr.)

Da jeg har læst en del om hvor vigtigt det er, at der ikke sker for store omvæltninger lige oveni at Frederik skal være storebror, så har vi valgt at vente med at flytte til 1. december. På det tidspunkt er Frederik 2 år og 10 mdr.

"Problemet" eller udfordringen er, at vi ikke i første omgang kan flytte ind i vores nye hus, men må bo de første 6 mdr. i en lejlighed. Dvs. at det bliver til 2 flytninger indenfor kort tid.
Mens vi bor i lejligheden er jeg på barsel og min mand har orlov, så der er tid ...

Annonce

... og plads til at tage sig ekstra af Frederik.

Frederik er en glad lille dreng, som er meget glad for at gå i vuggestue og glad for at være sammen med andre børn og i det hele taget andre mennesker.

Jeg spekulerer en del over, hvordan han vil klare at skulle være væk fra institutionslivet i en længere periode? (de 6 mdr. vi bor i lejlighed)
Vil han blot nyde at være meget sammen med familien og bedsteforældrene, eller vil det så være meget svært for ham at skulle starte i børnehave når vi er flyttet ind i vores nye hus til juni næste år?

Jeg synes nemlig ikke at han skal begynde i en institution mens vi bor i lejlighed for så at skifte til en ny når vi flytter igen!

Evt. er det en mulighed at han, når han fylder 3 til marts, vil kunne starte i børnehaven hvor han skal gå senerehen. På den måde kommer der ikke både en flytning til hus og et institutionsskift oveni hinanden.
Alternativt kan man vel sørge for at gå i legestue med ham, så han møder nogle andre børn.

Hvad mener du vil være bedst?

Hvordan tror du han vil tage det med 2 flytninger indenfor kort tid? Og hvad gør vi bedst for at hjælpe ham hvis han synes det er svært?

Håber at du kan hjælpe!

Mange hilsner

Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder