Brev:
Flytning - 2 år, 4 mdr.
2. juni 2009
Alder:
2 år, 4 mdr.
Flytning - 2 år, 4 mdr.
Hej Helen,
Nu har jeg taget mig sammen og meldt mig ind i klubben :-) Kan godt bruge et godt råd!
Min lille familie står overfor en del omvæltninger i den kommende tid og jeg er lidt i tvivl om, hvordan vi takler det bedst i forhold til vores søn, Frederik, på 2 år og 4 mdr.
Efter lang tids overvejelser har vi besluttet at rykke hele familien op og flytte fra Sjælland til Jylland for at være tættere på familie og venner. Vi glæder os meget og tror, at det vil lette vores hverdag meget, fordi vi så kan få hjælp fra bedsteforældrene (som så gerne vil hjælpe til og er tæt knyttet til vores søn).
Det skal lige siges, at jeg er gravid med nummer 2, som ankommer i august (om 2 mdr.)
Da jeg har læst en del om hvor vigtigt det er, at der ikke sker for store omvæltninger lige oveni at Frederik skal være storebror, så har vi valgt at vente med at flytte til 1. december. På det tidspunkt er Frederik 2 år og 10 mdr.
"Problemet" eller udfordringen er, at vi ikke i første omgang kan flytte ind i vores nye hus, men må bo de første 6 mdr. i en lejlighed. Dvs. at det bliver til 2 flytninger indenfor kort tid.
Mens vi bor i lejligheden er jeg på barsel og min mand har orlov, så der er tid og plads til at tage sig ekstra af Frederik.
Frederik er en glad lille dreng, som er meget glad for at gå i vuggestue og glad for at være sammen med andre børn og i det hele taget andre mennesker.
Jeg spekulerer en del over, hvordan han vil klare at skulle være væk fra institutionslivet i en længere periode? (de 6 mdr. vi bor i lejlighed)
Vil han blot nyde at være meget sammen med familien og bedsteforældrene, eller vil det så være meget svært for ham at skulle starte i børnehave når vi er flyttet ind i vores nye hus til juni næste år?
Jeg synes nemlig ikke at han skal begynde i en institution mens vi bor i lejlighed for så at skifte til en ny når vi flytter igen!
Evt. er det en mulighed at han, når han fylder 3 til marts, vil kunne starte i børnehaven hvor han skal gå senerehen. På den måde kommer der ikke både en flytning til hus og et institutionsskift oveni hinanden.
Alternativt kan man vel sørge for at gå i legestue med ham, så han møder nogle andre børn.
Hvad mener du vil være bedst?
Hvordan tror du han vil tage det med 2 flytninger indenfor kort tid? Og hvad gør vi bedst for at hjælpe ham hvis han synes det er svært?
Håber at du kan hjælpe!
Mange hilsner
Line