Brev:
Søvn og ernærning - 7 mdr.
30. maj 2009
Alder:
7 mdr.
Søvn og ernærning - 7 mdr.
Kære Helen
Nu er jeg nød til at bede om et godt råd mere.
Nu har vi endelig fået taget os sammen til, at vores datter skal sove i sin egen seng på sit værelse. Det er far, der har været hos hende, når hun vågner. Vi vil jo rigtig gerne vise hende, at vi er der, selvom hun skal sove i sin seng, men det er ligesom om, at når vi prøvet at trøste, ae, nusse eller bare give sutten bliver hun mere ”hysterisk” og græder mere, så vi sidder bare ved siden af og siger shhh, og så tager hende lidt op ind imellem. Men tror egentlig også bare at det trækker, det lidt ud for hende, (det at komme op) men vil jo også gerne hjælpe hende.
Er det vejen frem?
Hun vågner omkring midnat, hvor hun bliver ammet.
Jeg må indrømme at i stedet for at give hende, når jeg går i seng, har jeg ventet på, at hun vågnede. Er bange for at hun vågner, hvis jeg tager hende op. Så sover hun til kl 5, hvor hun så bliver ammet igen, men falder ikke i søvn igen :), lidt træls. Så hun får også en kort morgenlur for at holde hele dagen. Jeg kan se det er lidt forskellige holdninger til, hvornår at de kan undvære mælk fra sengetid til morgen, så er lidt i tvivl om jeg faktisk bør give hende, hvis hun nu sover helt igennem en dag?
Jeg forsøger at følge dit forslag på døgnrytme, men jeg synes ikke rigtig, det går fremad med at spise, tit vil hun kun have 5-7 skefulde, og det er jo ikke meget, og så drikker hun en tår mælk hos mig lidt senere. Jeg har prøvet at tilbyde hende maden lidt efter uden det store held. Har også prøvet med forskellige ”retter” med samme resultat. Det er heller ikke ret meget vand, jeg kan få hende til at drikke. Så hvordan skal jeg gribe det an?
Hun kommer af med afføring ca hver 2-3 dag, og det har tendens til at blive hårdt. Hun græder endda lidt, det er rigtig synd for hende. Det kan vel også spille ind på appetitten. Jeg har fået et par svesker i hende en gang med godt resultat, men nu hvor hun ikke rigtig vil have noget, er det jo svært. Jeg vil helst undgå afføringsmiddel, hvis det kan ”styres” vha kosten.
Lige et sidste spørgsmål, jeg har hørt at man skal være opmærksom, hvis et barn bliver bidt og der går hul. Min datter vil gerne bruge tænderne nu, og har bidt storebror en enkelt gang. Hvis hun bider hul, hvordan skal man så forholde sig?
På forhånd tak :), glæder mig til at høre fra dig.
Venlig hilsen
Rikke