8 ugers undersøgelse

29. maj 2009

Kategori:
Alder:
2 mdr.

8 ugers undersøgelse

Kære Helen.

Tak for dit svar ang. powernap. Det går allerede meget bedre her. Og han sover super om natten!! Fra 22-04 og 05-7.30 Jeg er så taknemmelig. Med vores første dreng gik der 9 måneder før jeg fik sovet mere en 3 timer i træk. Ja, dengang skrev jeg meget til dig og fik mange gode råd. Endnu engang tak for det!

Nu vil jeg lige spørge dig om noget helt andet. Jeg var til 8 ugers tjek i går hos min læge og han spurgte hvordan det gik osv. Jeg sagde det gik fint. Og han sagde han kunne se i journalen, at jeg var bristet lidt ved fødslen og blevet syet lidt og spurgte om jeg havde fornemmelse af, at det var vokset fint sammen osv. Og jeg svarede, at det troede jeg nok. Så sagde han, at vi ikke behøvede at lave nogle underlivs undersøgelse og at "I kvinder ved jo ofte selv bedst, om der er noget galt og om det er som det skal være osv." Og "det er jo anden gang du har født".

Og så gik jeg derfra igen med en underlig ...

Annonce

... fornemmelse, for egentlig ville jeg gerne have været tjekket. Jeg ved jo ikke lige hvordan det skal føles og om livmoderen har trukket sig tilbage osv.

Men jeg var dum, at jeg ikke fik sagt til ham, mens jeg var der, at jeg gerne ville have det tjekket.
Der var noget akkavet over situationen. Jeg fik en fornemmelse af at han hellere ville undgå undersøgelsen, og det var derfor han sagde det.

Jeg har altid haft en kvindelig læge, men efter vi flyttede, valgte vi bare den første og den bedste læge, og jeg tænkte: "det er jo lige meget om det er en mand eller en kvinde, det er jo en læge". Men nu føler jeg mig pludselig helt blufærdig overfor ham. Øv. Jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal håndtere det.

Mit spørgsmål er: er det normalt og helt ok, at jeg ikke er blevet tjekket? Eller skal jeg insistere på en undersøgelse? (Hvilke føles blufærdigt lige nu... men jeg kan godt tage mig samme, hvis jeg skal...)

Kærlig hilsen Stine.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder