Brev:
8 ugers undersøgelse
29. maj 2009
Alder:
2 mdr.
8 ugers undersøgelse
Kære Helen.
Tak for dit svar ang. powernap. Det går allerede meget bedre her. Og han sover super om natten!! Fra 22-04 og 05-7.30 Jeg er så taknemmelig. Med vores første dreng gik der 9 måneder før jeg fik sovet mere en 3 timer i træk. Ja, dengang skrev jeg meget til dig og fik mange gode råd. Endnu engang tak for det!
Nu vil jeg lige spørge dig om noget helt andet. Jeg var til 8 ugers tjek i går hos min læge og han spurgte hvordan det gik osv. Jeg sagde det gik fint. Og han sagde han kunne se i journalen, at jeg var bristet lidt ved fødslen og blevet syet lidt og spurgte om jeg havde fornemmelse af, at det var vokset fint sammen osv. Og jeg svarede, at det troede jeg nok. Så sagde han, at vi ikke behøvede at lave nogle underlivs undersøgelse og at "I kvinder ved jo ofte selv bedst, om der er noget galt og om det er som det skal være osv." Og "det er jo anden gang du har født".
Og så gik jeg derfra igen med en underlig fornemmelse, for egentlig ville jeg gerne have været tjekket. Jeg ved jo ikke lige hvordan det skal føles og om livmoderen har trukket sig tilbage osv.
Men jeg var dum, at jeg ikke fik sagt til ham, mens jeg var der, at jeg gerne ville have det tjekket.
Der var noget akkavet over situationen. Jeg fik en fornemmelse af at han hellere ville undgå undersøgelsen, og det var derfor han sagde det.
Jeg har altid haft en kvindelig læge, men efter vi flyttede, valgte vi bare den første og den bedste læge, og jeg tænkte: "det er jo lige meget om det er en mand eller en kvinde, det er jo en læge". Men nu føler jeg mig pludselig helt blufærdig overfor ham. Øv. Jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal håndtere det.
Mit spørgsmål er: er det normalt og helt ok, at jeg ikke er blevet tjekket? Eller skal jeg insistere på en undersøgelse? (Hvilke føles blufærdigt lige nu... men jeg kan godt tage mig samme, hvis jeg skal...)
Kærlig hilsen Stine.