Bliver forvirret af forskellige råd

24. maj 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Bliver forvirret af forskellige råd

Hej Helen (igen igen)

Tak for dine mange svar som du allerede har givet i denne brevkasse – det er dejligt at have dig i baghånden, når vores egen sundhedsplejerske ikke kommer særlig tit desværre. Dette brev handler endnu engang om Christians søvn og mad-indtag desværre.

Som du ved fra mine andre breve, så har vi i perioder haft meget svært ved at få Christian til at sove om dagen, og jeg tror stadigvæk det hænger sammen med indtaget af MME. Han vejer 6,5 kg og måler 62 cm (for en uge siden) – Dvs. at han får tilbudt 180-200 ml MME, nogle gange spiser han det hele og andre gange 120-140 ml. Vores egen SP har hele tiden sagt at hans madindtag må vare omkring en halv time dog afbrudt af bøvsen og en længere pause midt i måltidet (f.eks. bleskift) fordi han skal registrere at han bliver mæt, som hun siger. Efter denne halve time må han ikke få tilbudt mere.

Jeg synes selv, at det ville være logisk at tilbyde ham en tår inden puttetid, så han har noget at falde i søvn på, men det er strengt forbudt siger hun, fordi han så derfor ikke kan finde ud af om han er mæt eller sulten. Herefter skal der helst gå 4 timer timer før han må få mad igen og hvis han bliver sulten inden, så skal han tilbydes vand. Dog er jeg stadig forvirret fordi du mener noget andet – sådan som jeg læser det i hvert fald??

Om natten sover han stadig meget og kan ...

Annonce

... nogle gange tage 10 timer i streg uden at vågne og dermed får han ingen mad. Når han så vågner om morgenen er han naturligvis sulten og sluger 200 ml på ingen tid, men kan hans mave godt klare det efter så lang tid uden mad? Synes du vi skal vække ham om natten eller lade ham være – tit og ofte har han jo ikke sovet hele dagen og har skreget meget pga at han er overtræt fordi han ikke kan finde ro.

Jeg var til læge med ham i sidste uge og han siger at det bare er en dårlig rytme, han er kommet ind i og vi skal prøve at bryde den ved evt. at få ham passet, men det er jeg ikke så vild med, da jeg gerne selv vil lære ham at kende, fordi det er mig der har han til daglig – hvad mener du om pasning når han ikke er ældre?

Et helt andet hurtigt spørgsmål: Hans navle er ikke helet helt endnu og den røde knop hvor navlen har siddet er der stadig og væsker lidt. Jeg har købt creme på apoteket og drysset med pudder, men jeg synes ikke helt det hjælper. Skal man rense den eller lade den være? Har du forslag til noget creme der kan hjælpe?

Tak for din tålmodighed med mig og alle mine breve og spørgsmål – jeg prøver at følge alle dine svar, men jeg bliver forvirret når vores egen SP mener noget andet. Jeg håber sådan at det snart løser sig – jeg er så ulykkelig over at vi desværre har flest af de her dumme dage.

Med venlig hilsen
Christians mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor