Brev:
Bliver forvirret af forskellige råd
24. maj 2009
Alder:
3 mdr.
Bliver forvirret af forskellige råd
Hej Helen (igen igen)
Tak for dine mange svar som du allerede har givet i denne brevkasse – det er dejligt at have dig i baghånden, når vores egen sundhedsplejerske ikke kommer særlig tit desværre. Dette brev handler endnu engang om Christians søvn og mad-indtag desværre.
Som du ved fra mine andre breve, så har vi i perioder haft meget svært ved at få Christian til at sove om dagen, og jeg tror stadigvæk det hænger sammen med indtaget af MME. Han vejer 6,5 kg og måler 62 cm (for en uge siden) – Dvs. at han får tilbudt 180-200 ml MME, nogle gange spiser han det hele og andre gange 120-140 ml. Vores egen SP har hele tiden sagt at hans madindtag må vare omkring en halv time dog afbrudt af bøvsen og en længere pause midt i måltidet (f.eks. bleskift) fordi han skal registrere at han bliver mæt, som hun siger. Efter denne halve time må han ikke få tilbudt mere.
Jeg synes selv, at det ville være logisk at tilbyde ham en tår inden puttetid, så han har noget at falde i søvn på, men det er strengt forbudt siger hun, fordi han så derfor ikke kan finde ud af om han er mæt eller sulten. Herefter skal der helst gå 4 timer timer før han må få mad igen og hvis han bliver sulten inden, så skal han tilbydes vand. Dog er jeg stadig forvirret fordi du mener noget andet – sådan som jeg læser det i hvert fald??
Om natten sover han stadig meget og kan nogle gange tage 10 timer i streg uden at vågne og dermed får han ingen mad. Når han så vågner om morgenen er han naturligvis sulten og sluger 200 ml på ingen tid, men kan hans mave godt klare det efter så lang tid uden mad? Synes du vi skal vække ham om natten eller lade ham være – tit og ofte har han jo ikke sovet hele dagen og har skreget meget pga at han er overtræt fordi han ikke kan finde ro.
Jeg var til læge med ham i sidste uge og han siger at det bare er en dårlig rytme, han er kommet ind i og vi skal prøve at bryde den ved evt. at få ham passet, men det er jeg ikke så vild med, da jeg gerne selv vil lære ham at kende, fordi det er mig der har han til daglig – hvad mener du om pasning når han ikke er ældre?
Et helt andet hurtigt spørgsmål: Hans navle er ikke helet helt endnu og den røde knop hvor navlen har siddet er der stadig og væsker lidt. Jeg har købt creme på apoteket og drysset med pudder, men jeg synes ikke helt det hjælper. Skal man rense den eller lade den være? Har du forslag til noget creme der kan hjælpe?
Tak for din tålmodighed med mig og alle mine breve og spørgsmål – jeg prøver at følge alle dine svar, men jeg bliver forvirret når vores egen SP mener noget andet. Jeg håber sådan at det snart løser sig – jeg er så ulykkelig over at vi desværre har flest af de her dumme dage.
Med venlig hilsen
Christians mor