Brev:
Udmalket modermælk, pasning og søvn
23. maj 2009
Alder:
2 mdr.
Udmalket modermælk, pasning og søvn
Hej Helen..
Jeg har lige et par spørgsmål :)
Jeg ammer min søn, og supplerer en sjælden gang med noget MME på flaske når jeg føler at jeg måske ikke rigtig mætter ham. Min mor skal passe ham en hel dag/nat og han er 11uger.
Jeg prøver så vidt muligt at få malket ud, men det går så langsomt og det tager tid og det er svært at finde tid når man har den lille.
Mit spørgsmål er hvor meget af mit modermælk skal han have på en flaske ad gangen når min mor skal have ham, og hvor meget MME skal han have? Jeg tror ikke at jeg får malket ud til hele dagen, så hun må supplere med det i stedet.
Jeg syns det er meget svært, da jeg jo ikke ved hvor meget mælk han får når jeg ammer ham. Og man vil jo heller ikke risikere at give ham får meget MME. Han vejer ca 6000-6400kg tror jeg. Når jeg selv tager ham på vægten.
For når hun skal passe ham, er der vel en "regel" for hvor meget MME han må få, end hvis jeg selv ammer. :)
Mit andet spørgsmål går på hans søvn. Når han har fået noget noget at spise så er han lige vågen 1 time -2. så giver han udtryk for at han er træt så derfor lægger jeg ham til at sove. For det meste kan jeg få ham til at sove uden de helt store problemer om dagen men skal dog lige vugge ham i armen inden han falder i søvn. Så sover ham som reget max 30min så er han vågen igen og frisk. Er det "normalt" at han kun tager sådan en lille powernap hver gang han sover om dagen?
Medmindre jeg går med ham i barnevognen så går der længere tid. Når han så vågner er han frisk og glad. Så går der måske en lille halv time til, så vil han have mad. På den måde kommer jeg jo til at made ham næsten hver time-halvanden. Er det ikke for meget?
Han har hver dag omkring to gange om dagen den såkaldte "ulvetime hvor han skriger længere tid før man får ham til at falde til ro igen. Det svinger hvornår det er om dagen, men om aften er det som regel mellem 7-22. og så går det løs.
Hvorfor har han det hver dag? og er det noget han stopper med, og hvad kan jeg selv gøre for at få han til at stoppe med det? syns at det er hårdt at bruge så mange kræfter på at få ham til at sove hver dag/aften. Jeg kunne på et tidspunkt ligge ham i vuggen omkring kl 22, også faldt han i søvn af sig selv, det kan jeg ikke længere.
Hvornår begynder han af få en rutine som man kan nogenlunde regne med og arbejde efter?
Ved godt at han er lille endnu. Men vil så gerne gøre det hele rigtigt, sådan så det bliver lettere for mig selv når han bliver lidt ældre.
På forhånd tak for svaret.