Brev:
Vil ikke bøvse om natten
20. maj 2009
Alder:
1 mdr.
Vil ikke bøvse om natten
Hej Helen!
Min søn på 8 uger er begyndt ikke at ville bøvse om natten. Jeg prøver at holde ham vågen så han kan komme af med luften, men han falder hurtigt i søvn. Nogen gange når han at bøvse men tit er der stadig en bøvs i maven. Han kan ikke selv komme af med den og vågner og græder og har nogen gange gylpet. Så tager vi ham op og prøver at hjælpe ham af med bøvsen, tit uden held.
Han spiser med 3 timers mellemrum om natten. Det tager en time at fodre, skifte, fodre og putte. Så går der en 30-50 min og så vågner han. Når vi så har prøvet at bøvse af bliver han puttet, falder hurtigt i søvn og sover en halv til en hel time og så er han sulten igen.
Det betyder at vi begge får en meget opdelt søvn og er meget trætte. Og så er jeg vist ved at miste min korttidshukommelse, jeg har svært ved huske hvornår han sidst har fået mad og blevet skiftet, og har svært ved at skælne tanke fra handling. Og har svært ved at formulere mig ordentlig.
Om dagen kan han godt sove uden at få bøvset af hvis han ligger i min favn. Hvilket er temmelig upraktisk.
Jeg ammer fuldt på nær når han en sjælden gang får lidt mælk fra fryseren. Jeg ved at han bedst kommer af med luften ved at han har løftet arme og lige ryg, og det gør vi så godt vi kan. Men det er åbentbart ikke godt nok.
Jeg håber virkelig at du har et godt råd ellers ved jeg ikke hvad vi skal stille op. Det er meget belastende!
Med venlig hilsen
NilleMor