Vil ikke bøvse om natten

20. maj 2009

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Vil ikke bøvse om natten

Hej Helen!

Min søn på 8 uger er begyndt ikke at ville bøvse om natten. Jeg prøver at holde ham vågen så han kan komme af med luften, men han falder hurtigt i søvn. Nogen gange når han at bøvse men tit er der stadig en bøvs i maven. Han kan ikke selv komme af med den og vågner og græder og har nogen gange gylpet. Så tager vi ham op og prøver at hjælpe ham af med bøvsen, tit uden held.

Han spiser med 3 timers mellemrum om natten. Det tager en time at fodre, skifte, fodre og putte. Så går der en 30-50 min og så vågner han. Når vi så har prøvet at bøvse af bliver han puttet, falder hurtigt i søvn og sover en halv til en hel time og så er han sulten igen.

Det betyder at vi begge får en meget opdelt søvn ...

Annonce

... og er meget trætte. Og så er jeg vist ved at miste min korttidshukommelse, jeg har svært ved huske hvornår han sidst har fået mad og blevet skiftet, og har svært ved at skælne tanke fra handling. Og har svært ved at formulere mig ordentlig.

Om dagen kan han godt sove uden at få bøvset af hvis han ligger i min favn. Hvilket er temmelig upraktisk.

Jeg ammer fuldt på nær når han en sjælden gang får lidt mælk fra fryseren. Jeg ved at han bedst kommer af med luften ved at han har løftet arme og lige ryg, og det gør vi så godt vi kan. Men det er åbentbart ikke godt nok.

Jeg håber virkelig at du har et godt råd ellers ved jeg ikke hvad vi skal stille op. Det er meget belastende!

Med venlig hilsen
NilleMor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin