Trøske ...? Motorik?

10. maj 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Trøske ...? Motorik?

Hej igen Helen,

Skønt at kunne sidde på island og sende dig spørgsmål;o)

Hjælp... synes nu at det ser ud til at freja pigen har trøske? må lige til lægen på tirsdag når vi er vel hjemme igen, men har været på apotek her og de mente det var svamp...

Helt hvid tunge og vabler/ belægning om og i munden, hun har jo lige haft skoldkopper også i munden, så det er godt nok svært med den mad process, men hun er stadig på, dog tror jeg det er meget ubehageligt for hende og hun kaster nemt op...
kan forstå at alt skal holdes mega rent?
Sjovt som der bare er noget hele tiden med hende havde intet med viggo og ...

Annonce

... det er som at være mor for 1 gang igen ;o)

Hun virker ok med vægten så er ikke så bekymrede, men synes det er synd for hende og synes også det er en langsom tid med maden og også hendes motoriske udvikling er gået lidt i stå...
hun gider ikke rigtig at vende sig selv om hun kan begge veje, tror lidt det er fordi hun altid har ligget på maven og elsker det, hvilket jo er godt.

Hun sidder næsten selv og er stadig super stærk i ben og nakke.
skal jeg gå op idet? og øve med hende mere end jeg gør? hun er glad og snakkende og dejlig nem at have med at gøre for alle...

Varme hilsner
ja tro det... en 2g mor;o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor