Brev:
Skift af daginstitution
8. maj 2009
Alder:
2 år, 3 mdr.
Skift af daginstitution
Kære Helen.
Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som Vi i vores familie har haft stor gavn af.
Vores datter på knap 2 år og 3 mdr er for nyelig rykket over i en integreret daginstitution, da planen er at vores søn på 8 mdr skal gå samme sted når tiden er til det.
Vores datter har reageret lidt voldsomt på flytningen som kommer til udtryk ved at hun ved ankomsten til institutionen slår og skubber de andre børn - inkl hendes primærpædagog som forsøgte at rejse hende op da hun faldt. Klask!! så fik hun en på låret. Vores datter siger derhjemme at hun ikke synes hendes primærpædagog er sød. Vores datters ordforåd er indenfor de sidste 3 mdr stort set eksploderet og hun forsøger at navigere rigtigt godt i alle ordene, og har ingen problemer med udtrykke sig.
Vi fortæller hende selvfølgelig at man ikke må slå eller skubbe, og i situationer hvor hun bliver irettesat af de "nye" personaler begynder hun at græde og svarer vredt tilbage til dem med MIN MOR eller MIN FAR.
Som forældre har vi besluttet at indkøringen bliver på hendes præmisser, hun er der maks 2 timer og bliver derefter hentet. Vi venter altså med at hun skal sove der.
Vi håber på at du kan fortælle os at det er heeelt normalt og måske give os nogle gode råd :0)
På forhånd tak
/ Børnenes Mor & Far