Skift af daginstitution

8. maj 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Skift af daginstitution

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som Vi i vores familie har haft stor gavn af.

Vores datter på knap 2 år og 3 mdr er for nyelig rykket over i en integreret daginstitution, da planen er at vores søn på 8 mdr skal gå samme sted når tiden er til det.

Vores datter har reageret lidt voldsomt på flytningen som kommer til udtryk ved at hun ved ankomsten til institutionen slår og skubber de andre børn - inkl hendes primærpædagog som forsøgte at rejse hende op da hun faldt. Klask!! så fik hun en på låret. Vores datter siger derhjemme at hun ikke synes hendes primærpædagog er sød. Vores datters ...

Annonce

... ordforåd er indenfor de sidste 3 mdr stort set eksploderet og hun forsøger at navigere rigtigt godt i alle ordene, og har ingen problemer med udtrykke sig.

Vi fortæller hende selvfølgelig at man ikke må slå eller skubbe, og i situationer hvor hun bliver irettesat af de "nye" personaler begynder hun at græde og svarer vredt tilbage til dem med MIN MOR eller MIN FAR.

Som forældre har vi besluttet at indkøringen bliver på hendes præmisser, hun er der maks 2 timer og bliver derefter hentet. Vi venter altså med at hun skal sove der.

Vi håber på at du kan fortælle os at det er heeelt normalt og måske give os nogle gode råd :0)

På forhånd tak
/ Børnenes Mor & Far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger