Brev:
At skifte vuggestue
6. maj 2009
Alder:
23 mdr.
At skifte vuggestue
Hej Helen
Vi står i et dilemma, som jeg håber, du kan hjælpe os med.
Vi har netop købt hus, som vi overtager 1 august. Til november venter vi barn nummer to, så det bliver dejligt at få noget mere plads.
Men men men vi er så i den forbindelse nødt til at flytte vores datter fra den vuggestue, hun går i nu, til en ny integreret institution, der hvor vi flytter hen. Der er kun 10-15 min kørsel fra det nye hus til hendes nuværende institution, men jeg tænker, at hun skal flyttes, både så hende og den ny baby på et tidspunkt kan komme i den samme institution, men også så jeg bedre har mulighed for at hente hende tidligt, mens jeg er på barsel uden at skulle vække en sovende baby, men men istedet bare rulle med barnevognen ned efter hende.
Men hvornår er det bedst at flytte hende. Hun er MEGET glad for sin nuværende institution og det skærer i mit hjerte ved tanken om at tage hende væk derfra. På den anden side ved jeg godt, at det sikkert er værst for mig, og at børn hurtigt tilpasser sig, alligevel vil jeg gerne høre din vurdering, hvornår du synes det er bedst at flytte hende.
1. Vi flytter hende samtidig med flytningen til august, så kan hun nå at blive kørt ind inden baby kommer?
2. Vi venter med at flytte hende til jeg går på barsel til oktober, så har jeg bedre tid til at køre hende ordentligt ind?
3. Det bliver alt for mange omvæltninger for hende både at flytte i nyt hus og flytte institution, så vi venter med at flytte hende til hun skal i børnehave til næste sommer (da hun skal i integreret insitution, ville hun jo som sådan ikke skulle skifte institution, når hun bliver børnehavebarn, hvis hun allerede går i den nye institution). Så har hun et sted at være, hvor vi ved at hun trives, når baby kommer. Og jeg må så bare bidde i det sure æble og putte baby i bilen og hente hende.
Vores datter vil være 2 år og 4 mdr. når baby kommer.
Håber du har nogle forslag til, hvordan vi på den mest nænsomme måde hjælper vores datter gennem de mange forandringer med flytning, ny institution og lillebror/søster.
Hilsen ...