At skifte vuggestue

6. maj 2009

Kategori:
Alder:
23 mdr.

At skifte vuggestue

Hej Helen

Vi står i et dilemma, som jeg håber, du kan hjælpe os med.

Vi har netop købt hus, som vi overtager 1 august. Til november venter vi barn nummer to, så det bliver dejligt at få noget mere plads.

Men men men vi er så i den forbindelse nødt til at flytte vores datter fra den vuggestue, hun går i nu, til en ny integreret institution, der hvor vi flytter hen. Der er kun 10-15 min kørsel fra det nye hus til hendes nuværende institution, men jeg tænker, at hun skal flyttes, både så hende og den ny baby på et tidspunkt kan komme i den samme institution, men også så jeg bedre har mulighed for at hente hende tidligt, mens jeg er på barsel uden at skulle vække en sovende baby, men men istedet bare rulle med barnevognen ned efter hende.

Men hvornår er det bedst at flytte hende. Hun er MEGET glad for sin nuværende institution og det skærer i mit hjerte ved tanken om at tage hende væk derfra. På den anden side ved jeg godt, at det sikkert er værst for mig, og at børn hurtigt tilpasser sig, alligevel vil jeg gerne ...

Annonce

... høre din vurdering, hvornår du synes det er bedst at flytte hende.

1. Vi flytter hende samtidig med flytningen til august, så kan hun nå at blive kørt ind inden baby kommer?

2. Vi venter med at flytte hende til jeg går på barsel til oktober, så har jeg bedre tid til at køre hende ordentligt ind?

3. Det bliver alt for mange omvæltninger for hende både at flytte i nyt hus og flytte institution, så vi venter med at flytte hende til hun skal i børnehave til næste sommer (da hun skal i integreret insitution, ville hun jo som sådan ikke skulle skifte institution, når hun bliver børnehavebarn, hvis hun allerede går i den nye institution). Så har hun et sted at være, hvor vi ved at hun trives, når baby kommer. Og jeg må så bare bidde i det sure æble og putte baby i bilen og hente hende.

Vores datter vil være 2 år og 4 mdr. når baby kommer.

Håber du har nogle forslag til, hvordan vi på den mest nænsomme måde hjælper vores datter gennem de mange forandringer med flytning, ny institution og lillebror/søster.

Hilsen ...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder