Brev:
Er det maven?
4. maj 2009
Alder:
2 mdr.
Er det maven?
Hej Helen
Mange tak for dit svar på mit spørsmål om læge kontra sundhedsplejerske. Vi har haft en rigtig dejlig weekend med en glad baby.
I dag har så været en helvedes dag, hun vågnede kl 6, hvilket er fint (faldt i søvn kl. 24) men så tror jeg hendes mave har drillet hende i dag, hun spænder i hele kroppen og vrider sig og græder, men det underlige er, at hvis man tager hende i bæreselen og går en tur rundt udenfor så holder hun op og falder til ro, ligeså snart man kommer ind igen og går rundt med hende eller ligger hende i kravlegården eller vuggen græder hun igen.
Hun faldt i søvn på min mave i morges kl. ca. 7 og sov til kl. ca. 9 og så kunne vi lige lege 15 min. inden hun startede med at være tvær og så har hun kun sovet on and off på min arm og i bæresele udenfor måske sammenlagt 1,5 time, men hun vil simpelthen ikke sove for sig selv i dag. Vi har givet hende mad med 3-4 timers intervaller mellem 60 og 110 ml og hun har haft afføring 1 gang idag, dog var det en lidt underlig gråblå farve det første der kom ud og det næste gulgrøn og hun prutter en del, hvor hun efterfølgende trækker sig sammen.
Lyder det også for dig, som om det er maven og skulle vores bevægelser gøre det mindre smertefuldt og kan man virkelig ikke gøre noget for hendes mave?
( hun er 10 uger og vejer ca. 4.700 g får Nutramigen)
Jeg håber du kan udlede noget af min forklaring på hendes opførsel, for jeg synes det er synd for hende at have de her dage, som der desværre er nogle stykker af hver uge, for mit overskud til at væe positiv daler drastisk når jeg ingenting kan stille op.