Mavekneb - 2 mdr.

4. maj 2009

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Mavekneb - 2 mdr.

Kære Helen

Tak for dit lange og fyldestgørende svar.

Jeg har dog lige nogle få spørgsmål til dit svar:

Du skriver, at vi skal forsøge at tilsætte laktuloce til hans mælk. Vi har allerede forsøgt 2,5 uge, og det havde ingen effekt. Han havde i den periode en hel uge mellem afføringerne på trods af laktulocen. Han fik 2,5 ml i mælken 2 gange dagligt. Han vejede på det tidspunkt 4600 g. Jeg er selvfølgelig villig til at prøve igen, hvis det kan have effekt, men tænker, om der findes et alternativ til laktulocen? Jeg har hørt om noget kaldet movicol, men at det ikke anbefales til spædbørn under ½ år? Kunne det evt. hjælpe at tilsætte mælkesyrebakterier til mælken istedet?

Hans mavekneb er nu tiltaget yderligere, og er ikke kun ifm måltiderne, det kommer flere gange i døgnet, og selv når han sover om natten/morgenen. Det er desværre den måde han vågner op på nu. Han havde dog afføring i fredags, og det virkede som om, at han fik det kortvarigt bedre resten af fredagen og hele lørdagen. Jeg går derfor ud fra, at det ikke har hjulpet at skifte erstatning (hvilket nu er en uge siden, og han har haft den ene afføring i mellemtiden).

Jeg tror jeg vil følge dit råd og prøve med nan h.a. Ja egentligt burde han fortsætte med Profylac, da min mand har allergi over for formaldehyd. Jeg er bare bange for at gå tilbage til en erstatning, som jeg ved, giver ham ...

Annonce

... forstoppelse. Er han i risiko for at udvikle samme form for allergi eller "bare" allergi i almindelighed. Min mands hænder er nemlig begyndt at slå meget slemt ud, efter vi fik vores søn, og vi tror, at der måske er formaldehyd i enten bleerne eller engangskludene. Og dem er vores søn jo i skarp kontakt med døgnet rundt. Vi overvejer at overgå til økologiske stofbleer istedet, men der er meget vask forbundet med det.

Er der forskel på Profylac og Nytramigen i forhold til træg mave?

Kan maveknebene skyldes, at han får både erstatning og min modermælk - at vi blander? Jeg overvejer også at stoppe udmalkningen nu, men er også nervøs for at give udelukkende mme, når det nu giver ham problemer.

Det skal lige nævnes, at vi går hos en kranio sakral terapeut med vores søn, og jeg er derfor sikker på, at det ikke er ondt i ryg eller nerver i klemme. I dag skal vi til zoneterapi, for at prøve det også. Så håber jeg, det kan gøre en forskel.

Jeg vil også lige slå et slag for BornFree - jeg bruger allerede de sutteflasker, og de gjorde en tydelig forskel ift luft i hans mave. Han slugte meget luft under amning, fordi han ikke ville tage fat og græd. Efter vi begyndte at give flaske, har luft ikke været et problem. Vi går meget op i, kun at bruge produkter som er fri for hormonforstyrrende og kræftfremkaldende stoffer.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
søn til Matti

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor