Forkølelse, årsag til grøn slimet afføring? Og igang med skemad

1. maj 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Forkølelse, årsag til grøn slimet afføring? Og igang med skemad

Hejsa!

Tusind tak for dit svar vedr. forsat amning o.s.v. Det kører bare der ud af igen... :-)

Men nu er der et andet spørgsmål som jeg lige smider til dig.

Datteren er meget snottet og har feber (38), så vi var ved læge idag og fik at vide at det måtte være en af de virusser der florere.

Nu er spørgsmålet så, at hendes afføring er gået fra at være gul med hvide klumper til at være grøn og slimet. Er det noget jeg skal være nervøs for?

Så er der også det med overgangskost, hun er fra 15/12-08, så det er jo ved at være tid.
Men har overvejet at det i starten kun er når vi andre spiser aftensmad, at hun skal have grød/vælling med ske.

Men hvad vil du foreslå, med den første datter gik det hele af sig selv, da jeg ikke havde nok mælk, begyndte hun at få MME og vælling på flaske, da hun så var de 6 mdr. fik hun div. købegrød, da det var lettest. Men hun har også ...

Annonce

... været meget kræsen indtil hun kom i en stordagpleje, hvor hun så de andre spise forskellige ting og i børnehaven nu her, ser hun også hvad de andre spiser...

Men det vil jeg gerne PRØVE at undgå denne gang, ved selv at tilberede måltider/grød.
Har f.eks. fået at vide fra stedmor at hun dengang (for 13 år siden) mine brødre var små, tilberede mad til 14 dage af gange og frøs.
Det var kogte kødklumper og grødmos af div. som kom i små beholdere og så i fryseren. Når der så skulle spises, tog hun dem fra fryseren og i microovnen.

Men hvordan ser det ud med vitaminer o.s.v. i sådan mad.?? Er det bedst at koge en kartofel og evt. buket broccoli hver dag og så have kogte hakketkød klumper i fryseren, som kan tages op en efter en? Ved godt at der er nogle mdr. til, men er allerede begyndt at spekulere på det .... :-(

Tusind tak for hjælpen indtil videre, denne side er bare super...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi