Brev:
Forkølelse, årsag til grøn slimet afføring? Og igang med skemad
1. maj 2009
Alder:
4 mdr.
Hejsa!
Tusind tak for dit svar vedr. forsat amning o.s.v. Det kører bare der ud af igen... :-)
Men nu er der et andet spørgsmål som jeg lige smider til dig.
Datteren er meget snottet og har feber (38), så vi var ved læge idag og fik at vide at det måtte være en af de virusser der florere.
Nu er spørgsmålet så, at hendes afføring er gået fra at være gul med hvide klumper til at være grøn og slimet. Er det noget jeg skal være nervøs for?
Så er der også det med overgangskost, hun er fra 15/12-08, så det er jo ved at være tid.
Men har overvejet at det i starten kun er når vi andre spiser aftensmad, at hun skal have grød/vælling med ske.
Men hvad vil du foreslå, med den første datter gik det hele af sig selv, da jeg ikke havde nok mælk, begyndte hun at få MME og vælling på flaske, da hun så var de 6 mdr. fik hun div. købegrød, da det var lettest. Men hun har også været meget kræsen indtil hun kom i en stordagpleje, hvor hun så de andre spise forskellige ting og i børnehaven nu her, ser hun også hvad de andre spiser...
Men det vil jeg gerne PRØVE at undgå denne gang, ved selv at tilberede måltider/grød.
Har f.eks. fået at vide fra stedmor at hun dengang (for 13 år siden) mine brødre var små, tilberede mad til 14 dage af gange og frøs.
Det var kogte kødklumper og grødmos af div. som kom i små beholdere og så i fryseren. Når der så skulle spises, tog hun dem fra fryseren og i microovnen.
Men hvordan ser det ud med vitaminer o.s.v. i sådan mad.?? Er det bedst at koge en kartofel og evt. buket broccoli hver dag og så have kogte hakketkød klumper i fryseren, som kan tages op en efter en? Ved godt at der er nogle mdr. til, men er allerede begyndt at spekulere på det .... :-(
Tusind tak for hjælpen indtil videre, denne side er bare super...