Brev:
Vuggestue start, søvn og mad
29. april 2009
Alder:
10 mdr.
Vuggestue start, søvn og mad
Kære Helen.
Først og fremmest tak for alle de gode svar.
Anabell 10½ har fået plads i en vuggestue fra på mandag. Hvordan køre vi hende bedst muligt ind? Hun er vandt til at blive passet af bedsteforældrene og har aldrig været ked af det når vi er gået fra hende. Anabell´s far skal starte arbejde onsdag, men vi kan trække på mine forældre til at hjælpe med indkøringsperioden. Vi skal møde plejefar på fredag. Jeg har det egentligt okay med at hun skal begynde, men er samtidig så bange for at hun skal føle sig svigtet af os?
Anabell er endelig begyndt at spise meget af vores mad. Hun får nu kun grød til morgenmad og natmad. Men hvordan får vi hende til at sidde ordenligt ved bordet? Hun er en temperamentsfuld lille dame der bliver arrig, hvis vi forsøger at bestemme. Hun kan ikke selv sidde med en tallerken da hun smider det hele på gulvet og smatter rundt i det. Hun kan egentligt godt selv styre en gaffel, ske og kop men kan ikke have det stående foran sig?
Hvor mange timer skal Anabell sove i døgnet nu ca.? Vi putter hende kl. 19.30 og så sover hun til typisk 6.30 (hun skal til at op kl.6) hun får så en lur igen kl. 8.30-10.00 (vi vækker hende) og så igen fra kl. 13.30-14.30 (vågner selv igen). Er det fint eller skal vi begynde at give hende en middagslur istedet?
Med venlig hilsen
Charlotte