Bøvsning

28. april 2009

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Bøvsning

Kære Helen,

Jeg har 2 tvillinger som er 2 måneder. De spiser brystmælk og suppleerende NAN 1. Jeg undrer hvad lang tid man skal bruge på at bøvse børnen.

Den ene tvillingen har problemer med at bøvse, dvs det tar meget lang tid og tit så får man ikke en bøvs fra ham. Det kan gå up til 1.5 timer at man førsøger bøvse ham man det kommer ikke nogenting ud, men allivel så har han problemer når man førsøger lægge ham ned på ryg, så det virker som det er noget der trycker i hans mave.

Skal man blive ved med at ...

Annonce

... førsøge bøvs tils det kommer ud eller hur lang tid skal man førsøge inden man opger? Det kan blive lidt frustrerende om natten at bruge så lang tid så det næsten er tid før ham at spise igen.

Den andre tvillingen har nemmere før at få sin luft ud men det virker deremot til at det aldrig ophør. Han sluger maden når han spiser og efteråt så kan vi blive ved med at få luft ur ham. Vi gør også pauser under måltiden så han kan bøvse. Vet du vad det kan vara orsakat av og hur lang tid skal man bøvse ham?

Mange tak før svar =)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder