Brev:
3 måneder og tænder?
26. april 2009
Alder:
3 mdr.
3 måneder og tænder?
Hej Helen
Nu skriver jeg endnu en gang... Jeg ved at det er mange spørgsmål jeg har, men som ung førstegangs-mor er der så meget jeg ikke ved, og så mange tanker der flyver rundt :) Tusind tak for svaret ang. hendes store søvnbehov.
Men nu har jeg (efter en omgang "spis-mors-finger-leg") opdaget, at der stikker en lille hvid spids ud af min søde piges tandkød i undermunder. Jeg opdagede den i forgårs, og der var intet i den anden side af munden. Her til aften tjekkede jeg så igen, og så at der er kommet det samme i den anden side af munden, men bare meget meget lille.
Har hørt at fortænderne kom først, men den her sidder jo i siderne. Kan det være en tand som sidder der og lurer på at bryde frem? Hun propper alt i munden og savler RIGTIG meget.
I så tilfælde, kan det så være skyld i hendes irritable og trætte opførsel for tiden?
Men det jeg egentlig skriver mest for at spørge om, er tandpleje? Hvornår og hvordan skal man begynde at pleje tænderne?
Så vidt jeg kan se, er tanden ikke brudt igennem, men sidder og stikker op under tandkødet - hvis det da er det det er. Men kan det overhovedet lade sig gøre i denne unge alder?
Hun bliver 4 måneder d. 17 maj, men er generelt fremmelig af sin alder. Hvilket nogle siger kan være fordi at hun er født 2 uger for sent - meeeen der findes jo så meget ammestue-snak, så tænkte på om du, når jeg alligevel er igang med at lege spørge-Jørgen, kan svare på om der er noget hold i den teori ? :o)
Håber at du kunne finde rundt i mine tanker og spørgsmål.
Med venlig hilsen
Rebeccas mor