Brev:
Luft i maven og prutten
18. april 2009
Alder:
2 mdr.
Luft i maven og prutten
Hej Helen
Vores datter på 2,5 måned har ret meget luft i maven og prutter meget. Det har hun haft stort set lige siden hun blev født. Først troede vi at alle spædbørn prutter så meget og så højlydt, men efter at have haft en del besøg af veninder osv, så er vi blevet mere opmærksom på hvor meget hun egentligt prutter (både med og uden tilhørende afføring). Og at hun måske har mere luft i maven end gennemsnittet.
Vores datter har afføring mange gange i løbet af dagen. De første par måneder var det hver gang vi skiftede ble. Nu er det næsten hver gang. Dog ikke så meget om natten længere.
Hun har også ondt i maven lige før hun prutter - det kan vi se på hende helt tydeligt og det er synd for hende, synes vi.
Er der noget vi kan gøre ved al den luft i maven? Kan det evt skyldes noget som moren spiser? Jeg sørger for at hun bøvser efter hver amning, men det er ikke altid der kommer en bøvs.
Kan det evt. skyldes at moren også har mege luft i maven?
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Pruttefamilien