Luft i maven og prutten

18. april 2009

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Luft i maven og prutten

Hej Helen

Vores datter på 2,5 måned har ret meget luft i maven og prutter meget. Det har hun haft stort set lige siden hun blev født. Først troede vi at alle spædbørn prutter så meget og så højlydt, men efter at have haft en del besøg af veninder osv, så er vi blevet mere opmærksom på hvor meget hun egentligt prutter (både med og uden tilhørende afføring). Og at hun måske har mere luft i maven end gennemsnittet.

Vores datter har afføring mange gange i løbet af dagen. De første par måneder var det hver ...

Annonce

... gang vi skiftede ble. Nu er det næsten hver gang. Dog ikke så meget om natten længere.

Hun har også ondt i maven lige før hun prutter - det kan vi se på hende helt tydeligt og det er synd for hende, synes vi.

Er der noget vi kan gøre ved al den luft i maven? Kan det evt skyldes noget som moren spiser? Jeg sørger for at hun bøvser efter hver amning, men det er ikke altid der kommer en bøvs.

Kan det evt. skyldes at moren også har mege luft i maven?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Pruttefamilien

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år