Brev:
Solcreme og faktor
18. april 2009
Alder:
19 mdr.
Solcreme og faktor
Hej Helen
Håber du har haft en dejlig påske, det har vi her i Aalborg med sol og vind ligeligt fordelt ;o)
Nu melder der sig imidlertid et par spørgsmål omkring brugen af solcreme og hvilken faktor der skal bruges i disse dejlige forårstider.
1:
Kan man bruge solcremen fra sidste sommer, dvs. creme som har været åbnet og brugt for et år siden - eller er det for gammelt og skal skiftes ud med nyt?
2:
Hvilken faktor er mest forsvarlig - sidste sommer brugte vi en faktor 30, men er 15 eller 20 nok her i Danmark?
3:
Skal solcremen til poden være specielt beregnet til børn eller må man godt bruge alm. "voksen" solcreme uden parfume selvfølgelig?
Sidste år brugte vi solcreme købt på apoteket ved navn VICHY - jeg har været super glad for det, da det er utrolig nemt at smøre ud og fedter ikke.
Men ... der er bare et lille men med dette mærke og det er, at jeg synes det dufter kraftigt af parfume på trods af at det skulle være parfume fri.
Kender du mærket og er det i så fald et du ville anbefale?
Jeg går meget op i at cremen ikke lægger sig som en film på huden og tilstopper porer og efterlader en klam halv-klaustrofobisk følelse og dette mærke er det eneste, hvor jeg har oplevet at det hurtigt trænger ind i huden uden at klistre tøj og tumling ind i flere timer efter påsmøringen.
Hvad er dine tanker om dette - specielt spørgsmålet om poden må bruge "mors" solcreme er jeg meget nysgerrig omkring.
Med venlig hilsen og ønsker om et dejligt forår
Charlotte