Solcreme og faktor

18. april 2009

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Solcreme og faktor

Hej Helen

Håber du har haft en dejlig påske, det har vi her i Aalborg med sol og vind ligeligt fordelt ;o)

Nu melder der sig imidlertid et par spørgsmål omkring brugen af solcreme og hvilken faktor der skal bruges i disse dejlige forårstider.

1:
Kan man bruge solcremen fra sidste sommer, dvs. creme som har været åbnet og brugt for et år siden - eller er det for gammelt og skal skiftes ud med nyt?

2:
Hvilken faktor er mest forsvarlig - sidste sommer brugte vi en faktor 30, men er 15 eller 20 nok her i Danmark?

3:
Skal solcremen til poden være specielt beregnet til børn eller må man godt bruge alm. "voksen" solcreme uden parfume selvfølgelig?

Sidste år brugte vi solcreme købt på apoteket ved navn VICHY - jeg har været ...

Annonce

... super glad for det, da det er utrolig nemt at smøre ud og fedter ikke.

Men ... der er bare et lille men med dette mærke og det er, at jeg synes det dufter kraftigt af parfume på trods af at det skulle være parfume fri.

Kender du mærket og er det i så fald et du ville anbefale?

Jeg går meget op i at cremen ikke lægger sig som en film på huden og tilstopper porer og efterlader en klam halv-klaustrofobisk følelse og dette mærke er det eneste, hvor jeg har oplevet at det hurtigt trænger ind i huden uden at klistre tøj og tumling ind i flere timer efter påsmøringen.

Hvad er dine tanker om dette - specielt spørgsmålet om poden må bruge "mors" solcreme er jeg meget nysgerrig omkring.

Med venlig hilsen og ønsker om et dejligt forår
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak! Jeg bliver simpelthen nødt til at fortælle dig, hvor stor en omvæltning dit seneste svar har gjort for vores familie.

Med min korte beskrivelse af vores liv, har du simpelthen set noget vi ikke har set; at hele vores dag bare er en lang irettesættelse af vores søn. Vi var simpelthen kommet ind i en skæld-ud-spiral; skæld-ud medfører mere skæld-ud. Vi blev opmærksomme på at vi begge to tog en dyb indånding inden vi gik ind af hoveddøren, for nu vidste vi skulle ind og skælde ud. Frygteligt, at vi ikke har kunne se at det ikke var en umulig unge, men en umulig måde at tackle ham på!

Så vi besluttede i samme øjeblik vi læste dit brev at vi kun ville snakke med vores søn og slet ikke skælde ud. Selvom det kræver lidt tålmodighed, så er det bare helt vildt hvad det har gjort. Han har simpelthen været så sød og vi har hygget os så meget de seneste dage. Han er selvfølgelig ikke et dydsmønster:-) men måden vi tackler det på nu er, gør at konflikten er lynhurtigt overstået og der bliver færre af dem.

Vi er jo i virkeligheden en familie med stort overskud, med et nært og følsomt forhold til vores drenge. Vi er bare kørt ud af et helt forkert spor og det var dig der skulle åbne vores øjne.

Tusind tak, Helen! Også en hilsen fra min mand, som iøvrigt sidder med tårer i øjnene hver gang han læser svar fra dig :-)

Med venlig hilsen
En familie på fire