Underlige knopper som klør

2. april 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Underlige knopper som klør

Hej Helen,

Vores søn på snart 4 år har i det sidste års tid haft tilbagevendende knopper som startede i ansigtet og har senere (hvis det er det samme!) bredt sig til hans knoer på begge hænder. I ansigtet starter det som røde knopper som klør. Kunne godt minde om varmeknopper. Hans hænder er knoppede (ikke røde) og de klør og når han kradser i dem, bliver det store, tørre plamager.

Vi har været til hudlæge og på Gentofte Dermatalogisk afd. som fortæller at det "bare" er en mild form for børneeksem og at vi skal smørre med fed creme. Men det hjælper ikke. ...

Annonce

... Vi er begyndt for 2 mdr. siden at give ham den gode olie i form at EyeQ hver dag for at se om det måske var pga manglende fedtstof. Men det er der stadig. Jeg føler ikke at vi bliver taget alvorligt for som de siger "Du skal se nogle af de børn som kommer her - DE er angrebet". Ja men det her er mit barn.

Det er synd for vores søn fordi det virkelig klør. Synes jeg forsøger alt. Tænkte at det måske kunne være vandvorter men går de ikke væk af sig selv? Jeg er meget frustreret da det selvfølgelig fylder rigtig meget og er rigtig synd for ham.

Jacob's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre