Brev:
Underlige knopper som klør
2. april 2009
Alder:
3 år, 6 mdr.
Underlige knopper som klør
Hej Helen,
Vores søn på snart 4 år har i det sidste års tid haft tilbagevendende knopper som startede i ansigtet og har senere (hvis det er det samme!) bredt sig til hans knoer på begge hænder. I ansigtet starter det som røde knopper som klør. Kunne godt minde om varmeknopper. Hans hænder er knoppede (ikke røde) og de klør og når han kradser i dem, bliver det store, tørre plamager.
Vi har været til hudlæge og på Gentofte Dermatalogisk afd. som fortæller at det "bare" er en mild form for børneeksem og at vi skal smørre med fed creme. Men det hjælper ikke. Vi er begyndt for 2 mdr. siden at give ham den gode olie i form at EyeQ hver dag for at se om det måske var pga manglende fedtstof. Men det er der stadig. Jeg føler ikke at vi bliver taget alvorligt for som de siger "Du skal se nogle af de børn som kommer her - DE er angrebet". Ja men det her er mit barn.
Det er synd for vores søn fordi det virkelig klør. Synes jeg forsøger alt. Tænkte at det måske kunne være vandvorter men går de ikke væk af sig selv? Jeg er meget frustreret da det selvfølgelig fylder rigtig meget og er rigtig synd for ham.
Jacob's mor