Utilstrækkelig sundhedsplejerske

31. marts 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Utilstrækkelig sundhedsplejerske

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi har fundet dine svar meget relevante. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi synes faktisk at vi har været mere irriterede på hende, end vi har haft gavn af hendes ord. Ved hendes besøg, og hvis vi har ringet for at spørge om noget, er der meget hun ikke ved. Og hun virker ikke interesseret i at finde ud af det til os. Hun siger bare de ting, vi selv kan tænke os til. Vi synes ofte vi kunne have brug for at få en anden/ny vinkel på de konkrete udfordringer vi har.

Vi har snakket om det i mødregruppen, og alle er enige om, at hun er kørt fast i sine gamle rutiner uden mulighed for nytænkning. Det skal hertil siges, at hun har været i faget i mange år. Det virker ikke som om hun er ...

Annonce

... nytænkende og interesseret/vidende omkring ny viden indenfor området. Jeg synes det er meget ærgerligt, da jeg har flere veninder, der har haft rigtig god gavn af deres SP.

Mit spørgsmål til dig er, hvordan jeg griber det an? Jeg vil jo gerne gøre opmærksom på mit problem på en saglig måde. Og idet vi er flere, der oplever hende på samme måde, synes jeg man er forpligtiget til at gøre noget ved det. Kan jeg/vi tage kontakt til kommunen og forklare dem situationen?

Jeg vil gerne slutte af med at sige, at jeg synes det er dejligt med en SP der har været i faget i mange år. Jeg mangler bare at hun kombinerer det med den nyeste viden indenfor området og at hun kan omstille sig til de nutidige børnefamilier.

Da du ser tingene fra den faglige vinkel, er jeg spændt på at høre din mening.

Venligst fra A/M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig