Brev:
Utilstrækkelig sundhedsplejerske
31. marts 2009
Alder:
7 mdr.
Utilstrækkelig sundhedsplejerske
Hej Helen,
Tusind tak for en god brevkasse. Vi har fundet dine svar meget relevante. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi synes faktisk at vi har været mere irriterede på hende, end vi har haft gavn af hendes ord. Ved hendes besøg, og hvis vi har ringet for at spørge om noget, er der meget hun ikke ved. Og hun virker ikke interesseret i at finde ud af det til os. Hun siger bare de ting, vi selv kan tænke os til. Vi synes ofte vi kunne have brug for at få en anden/ny vinkel på de konkrete udfordringer vi har.
Vi har snakket om det i mødregruppen, og alle er enige om, at hun er kørt fast i sine gamle rutiner uden mulighed for nytænkning. Det skal hertil siges, at hun har været i faget i mange år. Det virker ikke som om hun er nytænkende og interesseret/vidende omkring ny viden indenfor området. Jeg synes det er meget ærgerligt, da jeg har flere veninder, der har haft rigtig god gavn af deres SP.
Mit spørgsmål til dig er, hvordan jeg griber det an? Jeg vil jo gerne gøre opmærksom på mit problem på en saglig måde. Og idet vi er flere, der oplever hende på samme måde, synes jeg man er forpligtiget til at gøre noget ved det. Kan jeg/vi tage kontakt til kommunen og forklare dem situationen?
Jeg vil gerne slutte af med at sige, at jeg synes det er dejligt med en SP der har været i faget i mange år. Jeg mangler bare at hun kombinerer det med den nyeste viden indenfor området og at hun kan omstille sig til de nutidige børnefamilier.
Da du ser tingene fra den faglige vinkel, er jeg spændt på at høre din mening.
Venligst fra A/M