Brev:
Lav vægt og sovevaner
30. marts 2009
Alder:
15 mdr.
Lav vægt og sovevaner
Kære Helen.
Et par hurtige spørgsmål. Min søn er netop blevet kontrolvejet hos lægen i forb. med MFR vaccination. Da han var 12 mdr. vejede han 9,6 kg og nu vejede han 10,3 kg. Han var 4000 gram da han blev født og ligger altså langt under hans kurve. Men han spiser rigtig fint, udvikler sig godt (er meget aktiv dagen lang...) og er i strålende humør. Er der noget vi kan gøre for at få vægten lidt op? Vi giver ham pt. letmælk - skal vi skifte til sødmælk? Han ser ikke tynd ud - har nogle dejlige lårbasser :-)
Et andet spørgsmål - vi putter ham hver aften i sin egen seng (som regelen uden de store problemer -der er dog perioder hvor han protesterer en del). Men han vågner mellem 23-01 hver nat og vil ind til os - hvilket han så kommer. Men vi vil gerne lære ham at sove hele natten hos sig selv - men hvordan? Han er nemlig ulykkelig, hvis vi prøver at tage kampen - det kan tage et par timer at få ham til at sove videre. Tager vi ham med ind i vores seng, sover han videre med det samme.
Ser meget frem til nogle gode råd fra dig.
Hilsen mor