Lav vægt og sovevaner

30. marts 2009

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Lav vægt og sovevaner

Kære Helen.

Et par hurtige spørgsmål. Min søn er netop blevet kontrolvejet hos lægen i forb. med MFR vaccination. Da han var 12 mdr. vejede han 9,6 kg og nu vejede han 10,3 kg. Han var 4000 gram da han blev født og ligger altså langt under hans kurve. Men han spiser rigtig fint, udvikler sig godt (er meget aktiv dagen lang...) og er i strålende humør. Er der noget vi kan gøre for at få vægten lidt op? Vi giver ham pt. letmælk - skal vi skifte til sødmælk? Han ser ikke tynd ud - har nogle dejlige lårbasser :-)

Et andet ...

Annonce

... spørgsmål - vi putter ham hver aften i sin egen seng (som regelen uden de store problemer -der er dog perioder hvor han protesterer en del). Men han vågner mellem 23-01 hver nat og vil ind til os - hvilket han så kommer. Men vi vil gerne lære ham at sove hele natten hos sig selv - men hvordan? Han er nemlig ulykkelig, hvis vi prøver at tage kampen - det kan tage et par timer at få ham til at sove videre. Tager vi ham med ind i vores seng, sover han videre med det samme.

Ser meget frem til nogle gode råd fra dig.

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder