Brev:
Blødning efter fødsel
21. marts 2009
Alder:
0 mdr.
Blødning efter fødsel
Hej Helen
Jeg fødte en dejlig dreng for 16 dage siden i dag, og jeg bløder stadig efter dette. Det var selvfølgelig voldsomt de første 3 dage, men efterfølgende har det været meget menstruationsagtigt og jeg har kunnet bruge alm. hygiejnebind.
Min bekymring går nu på at jeg ikke synes at blødningen er aftagende (dog heller ikke tiltagende), men meget konstant, men burde den ikke gå over til at blive udflåd på nuværende tidspunkt? Jeg ammede kun de første 3-4 dage og herefter har jeg malket ud med en elektrisk maskine, så jeg vil høre om det tager længere tid for livmoderen at trække sammen pga den manglende amning? Jeg malker ud ca. 3 gange om dagen og supplerer så med modermælkserstatning til resten af måltiderne.
For at beskrive blodet nærmere, så vil jeg sige at det nærmest kommer ud i lange seje slim"tråde" og er værst efter toiletbesøg.
Min sundhedsplejerske sagde at jeg skulle se om det ikke blev tiltagende i løbet af næste uge, men hvad mener du?
Jeg prøver at slappe af og ikke lave for meget, jeg laver knibeøvelser og har droppet maveøvelserne som jeg lavede den første uge med håb om at blødningen vil aftage, men jeg går dog dagligt en tur med barnevognen. Hvad kan man gøre hvis blødningen ikke aftager?
Jeg håber du kan hjælpe mig.