Brev:
Dagpleje - 14 mdr.
3. marts 2009
Alder:
14 mdr.
Dagpleje - 14 mdr.
Hej Helen
Min søn, Lucas på 14 1/2 måned startede i dagpleje har den 1. feb 2009. Det gik ikke så godt i starten, da hun startede med at tage ham med i legestue 4 dage om ugen, hvilket jeg syntes var alt for meget og specielt i en indkøringsperiode. Jeg valgte at sige det til hende og jeg snakkede også med pædagogen om problemet.
Vi har overvejet meget at skifte dagplejemor, fordi jeg var i tvivl om, om hun valgte at gøre de rigtige for mit barn. Jeg ved nemlig fra en kollega, at vores dagplejemor er blevet kritiseret af andre dagplejemødre for ikke at tage hjem med børnene i stedet for at de skulle være kede af det nede i legestuen. Det ændrede så først på det efter jeg havde sagt noget og at pædagogen havde sagt noget til hende.
Men nu ser det ud til at det går bedre og at Lucas er ved at falde bedre til.
Dagplejemoren mener, at Lucas her i foråret (hvilket jo er snart) skal til at gå nede ved siden af barnevognen, hvilket vi synes er alt for tidligt. Han begyndte at gå da han var 11 mdr., men jeg har det sådan, at selvom han er lidt over 1 år, så kan man jo ikke forklare ham, at han skal blive ved med at holde ved barnevognen. Jeg holder på, at han i hvert fald skal være 1 1/2 år før han skal gå ved siden af barnevognen.
Hvad mener du er normalt og hvad anbefaler du?
Derudover har du nogle råd til, hvordan jeg får Lucas til at spise rugbrød?
Han har aldrig villet spise rugbrød, så i dagplejen spiser han lidt bolle og ellers suppl. med havregrød.
Tak for hjælpen og en god brevkasse.
Med venlig hilsen
Lucas' mor.