Vil kun sove udenfor og overgang til flaske

25. februar 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vil kun sove udenfor og overgang til flaske

Hej Helen

Jeg har et par spørgsmål til dig ang at min datter på 5 mdr ikke vil sover andre steder om dagen end i sin barnevogn uden for.
Der har jeg så problemet, vi bor på 4 sal uden elevator så det er lidt umuligt for mig at skulle sætte en barnevogn derop.
Har desværre ikke råd til at købe en til så man evt havde 2.

Hun kan ligge inden for i ca en time før hun falder i søvn selvom jeg ved hun er træt.
Men ligger jeg hende så uden for går der ikke mere end 5-10 min før hun sover ??

Hun er også begyndt på modermælkserstatning for en lille uge siden, pga jeg næsten ikke har mere mælk tilbage og hun ...

Annonce

... har fået tænder og bider ret meget fordi der ikke kommer noget ud hehe :)
Er det et meget stort tab for hende at hun ikke bliver ammet mere, ved at jeg savner det meget.
Men hun virker nu også ret ked af det og prøver tit at vende hovede efter mit bryst for at vise at hun godt vil ha mad fra mig.
Føler mig lidt som en dårlig mor, hvad skal jeg gøre når hun gør sådan og så blir ked af det over jeg ikke kan da der jo ikke er noget mælk længere?

Men udover det med savn på amning er hun begyndt at sove igennem om natten da hun bliver meget mere mæt at det andet og det er jo dejligt :-)

Med venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!