Brev:
Ondt i maven - 1 mdr.
22. februar 2009
Alder:
1 mdr.
Ondt i maven - 1 mdr.
Hej Helen
Så har vi fået en lille Frederik, som er små 7 uger. Han er heldigvis bedre til at falde i søvn i løbet af dagen end hans søster nogensinde har været. Aftenen er lidt noget rod - men det kommer vel forhåbentlig med tiden.
Men et andet problem, som vi ikke har oplevet før er problemer med maven. Han ammes fuldt ud, men har nogle voldsomme skrigeturer på alle tider af døgnet, hvor han er umulig at trøste og virker somom maven generer ham. Han har afføring ca 10 gange i døgnet, så det er ikke fordi han ikke kan komme af med det og skrigeturen ender også ofte med en fyldt ble. Men helt tilpas virker han ikke. Derudover er hans afføring over den sidste uge gået fra gul remoulade-agtig - til grøn og vandig - er det normalt at det kan skifte sådan eller??
Jeg prøvet at massere hans mave, cykle med benene, sørger for at lægge ham på maven og bærer ham på maven over min arm. Derudover har vi forsøgt lidt sukkervand og kamille-te uden den store virkning. Kæmper også for at få ham til at tage en sut - men uden held indtil videre. Har prøvet 5 forskellige mærker - nogle gode råd?
Er der noget specielt vi skal være opmærksomme på, er det normalt og noget han vokser fra igen eller bør vi have en læge til at se på ham?
Mange hilsner
Frederiks mor