Brev:
Krydderier, stå på tæer, uvi og vand i mellemøret
30. januar 2009
Alder:
5 mdr.
Krydderier, stå på tæer, uvi og vand i mellemøret
Hej Helen
Så er jeg allerede tilbage igen med et par spørgsmål.
Tak for rådene omkring mad i hånden. Agurken på tommelfingeren er bare et hit, så det får Sebastian nu inden hver måltid både middag og aften. Han får også en stav gulerod at gnave i (selvfølgelig så tyk at han ikke kan gnave den over) Ved ikke hvad din holdning er til dette? Han får den selvfølgelig kun når vi sidder sammen med ham. Det gælder generelt alt mad. Er også begyndt at give ham applsinbåde og lidt blød melon at gnaske i om eftermiddagen. Det er han også blevet rigtig glad for.
Nu har jeg så lige endnu et spørgsmål omkring mad. Sebastian er nemlig rigtig glad for at smage alt det vi spiser..især til aftensmad, og for det meste får han da også en lille smagsprøve.
Jeg har lagt mærke til, at han er rigtig glad for mad der smager af noget. Igår fik vi f.eks. wok med karrysmag. Han fik en lille teske karrysovs udover sin grøntsagsmos og lige pludselig, var den altså bare lidt mere interessant, end den plejer :) Men så blev jeg alligevel i tvivl bagefter, om det nu var ok han fik det?
Hvordan er det med babyer og krydderier? Skal man helt holde dem fra det, eller er der nogle krydderier som er ok? Han blir seks måneder d. 5/2.
Så har jeg et andet spørgsmå, som måske er lidt mærkeligt.
Sebastian er rigtig glad for at komme op at stå. Men han står ikke på flad fod. Han vil allerhelst stå på tær... Hvorfor tror du han gør det? Er det bare en refleks eller har han måske for korte haser? Har prøvet at strække hans ben og flekse hans fod når han ligger ned og det er umiddelbart ikke et problem.
Til sidst vil jeg lige høre, hvordan man ved om ens baby har en urinvejsinfektion eller vand i mellemøret. Ikke fordi jeg mistænker ham for at have det, men er bare nysgerrig og så jeg evt ved hvilke symptomer, jeg skal være opmærksom på.
Glæder mig endu engang til at høre fra dig
Mange hilsener
T