Krydderier, stå på tæer, uvi og vand i mellemøret

30. januar 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Krydderier, stå på tæer, uvi og vand i mellemøret

Hej Helen

Så er jeg allerede tilbage igen med et par spørgsmål.

Tak for rådene omkring mad i hånden. Agurken på tommelfingeren er bare et hit, så det får Sebastian nu inden hver måltid både middag og aften. Han får også en stav gulerod at gnave i (selvfølgelig så tyk at han ikke kan gnave den over) Ved ikke hvad din holdning er til dette? Han får den selvfølgelig kun når vi sidder sammen med ham. Det gælder generelt alt mad. Er også begyndt at give ham applsinbåde og lidt blød melon at gnaske i om eftermiddagen. Det er han også blevet rigtig glad for.

Nu har jeg så lige endnu et spørgsmål omkring mad. Sebastian er nemlig rigtig glad for at smage alt det vi spiser..især til aftensmad, og for det meste får han da også en lille smagsprøve.

Jeg har lagt mærke til, at han er rigtig glad for mad der smager af noget. Igår fik vi f.eks. wok med karrysmag. Han fik en lille teske karrysovs udover sin grøntsagsmos og lige pludselig, var ...

Annonce

... den altså bare lidt mere interessant, end den plejer :) Men så blev jeg alligevel i tvivl bagefter, om det nu var ok han fik det?

Hvordan er det med babyer og krydderier? Skal man helt holde dem fra det, eller er der nogle krydderier som er ok? Han blir seks måneder d. 5/2.

Så har jeg et andet spørgsmå, som måske er lidt mærkeligt.
Sebastian er rigtig glad for at komme op at stå. Men han står ikke på flad fod. Han vil allerhelst stå på tær... Hvorfor tror du han gør det? Er det bare en refleks eller har han måske for korte haser? Har prøvet at strække hans ben og flekse hans fod når han ligger ned og det er umiddelbart ikke et problem.

Til sidst vil jeg lige høre, hvordan man ved om ens baby har en urinvejsinfektion eller vand i mellemøret. Ikke fordi jeg mistænker ham for at have det, men er bare nysgerrig og så jeg evt ved hvilke symptomer, jeg skal være opmærksom på.

Glæder mig endu engang til at høre fra dig

Mange hilsener
T

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år