Brev:
Starte dagpleje og sove i barnevogn
27. januar 2009
Alder:
8 mdr.
Starte dagpleje og sove i barnevogn
Kære Helen.
Så er det blevet min tur til at spørge dig til råds..
Først TAK for en god brevkasse, jeg har haft megen glæde af, de sidste mange måneder:-)
Lige lidt forhistorie.
Josefine er født i maj 2008 (en dejlig hjemmefødsel) V. 3850g L. 53cm. den første tid gik godt, og hun tog fint på. Da hun var ca. 5 uger fik hun kolik:-( og græd rigtig meget om aftenen, og var meget utilfreds i løbet af hele dagen, har heldigvis altid sovet godt om natten:-)
Da hun var 3 mdr, stoppede jeg med at amme (var efterhånden meget træt og usikker) da hun begyndte at få flaske ændrede situationen sig ikke, hun var stadig utilfreds, og kunne ikke rumme meget mælk af gangen, har også altid gylpet meget både da jeg ammede og senere flaske. Hun tog herefter ikke meget på, men er dog kommet efter det! Vejer i dag (8 mdr) 7900g L. 73 cm. Det hele begyndte at gå meget bedre, da hun startede på skemad, hun blev roligere, og da hun var ca. 5 mdr havde jeg en dejlig og tilfreds baby:-))
Men men men... vi har altså fået en del uvaner i kampens hede... bl.a vil hun ikke sove i barnevognen, og jeg har givet efter og puttet hende i hendes seng, både formiddags og eftermiddagslur, og hun har sovet ca. 1 time formiddag og imellem 1½-3 timers middagssøvn. Nu er det sådan, at hun skal starte i dagpleje om 1 måned, og der skal man jo sove i barnevogn!! Jeg har nu i en uge puttet hende både formiddag og eftermiddag i barnevogn, og gået hende i søvn imens hun er meget utilfreds!! Men hun sover kun ca ½-1 time pr. gang! og er ked når hun vågner:-( øv øv! Hvordan kan det være... ville så gerne at hun kunne slappe af, og sove godt og trygt i hendes barnevogn, som hun skal have med i dagpleje, har du et godt råd??
Med hensyn til mad/rytme
Vågner imellem kl 6-8 (vi står op, og hun får enten en flaske først eller havregrød hvis kl er tættere på 8, også først flaske før formiddagslur ca.160ml.
ca 9.30 puttes
ca 11 får rugbrødshapsere, frugtgrød bagefter, vand af kop. (vi er lige begyndt med rugbrød, øver stadig så hun spiser ikke så meget af det endnu)
ca 13.30 puttes med en flaske ca. 160ml.
ca 15 får grød + lidt frugt i hånden, vand af kop.
ca 18 får aftensmad + vand af kop ( forskelligt men altid kartofler, grøntsager, kød eller fisk)
ca 19.30 puttes med en flaske vælling ca.150 ml.
Sover herefter hele natten.
Jeg bruger desuden mælk i hendes mos/grød for at ramme de ca. 500ml pr. døgn.
Ser dette ok ud ??
Josefine bliver 9 mdr når hun skal starte i dagpleje, hvordan skal en madplan se ud for en 9 mdr gammel baby??
Hun skal afleveres ca. 6.45, og bliver hentet igen ca. 15.30.
Håber du kan få noget ud af dette:-)
Jeg glæder mig til at høre fra dig!
De bedste hilsner
Rikke og Josefine.