Starte dagpleje og sove i barnevogn

27. januar 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Starte dagpleje og sove i barnevogn

Kære Helen.

Så er det blevet min tur til at spørge dig til råds..
Først TAK for en god brevkasse, jeg har haft megen glæde af, de sidste mange måneder:-)

Lige lidt forhistorie.

Josefine er født i maj 2008 (en dejlig hjemmefødsel) V. 3850g L. 53cm. den første tid gik godt, og hun tog fint på. Da hun var ca. 5 uger fik hun kolik:-( og græd rigtig meget om aftenen, og var meget utilfreds i løbet af hele dagen, har heldigvis altid sovet godt om natten:-)

Da hun var 3 mdr, stoppede jeg med at amme (var efterhånden meget træt og usikker) da hun begyndte at få flaske ændrede situationen sig ikke, hun var stadig utilfreds, og kunne ikke rumme meget mælk af gangen, har også altid gylpet meget både da jeg ammede og senere flaske. Hun tog herefter ikke meget på, men er dog kommet efter det! Vejer i dag (8 mdr) 7900g L. 73 cm. Det hele begyndte at gå meget bedre, da hun startede på skemad, hun blev roligere, og da hun var ca. 5 mdr havde jeg en dejlig og tilfreds baby:-))

Men men men... vi har altså fået en del uvaner i kampens hede... bl.a vil hun ikke sove i barnevognen, og jeg har givet efter og puttet hende i hendes seng, både formiddags og eftermiddagslur, og hun har sovet ca. 1 time formiddag og imellem 1½-3 timers middagssøvn. Nu er det sådan, at hun skal starte i dagpleje om 1 måned, og der skal man jo sove i barnevogn!! Jeg har nu i en uge ...

Annonce

... puttet hende både formiddag og eftermiddag i barnevogn, og gået hende i søvn imens hun er meget utilfreds!! Men hun sover kun ca ½-1 time pr. gang! og er ked når hun vågner:-( øv øv! Hvordan kan det være... ville så gerne at hun kunne slappe af, og sove godt og trygt i hendes barnevogn, som hun skal have med i dagpleje, har du et godt råd??

Med hensyn til mad/rytme

Vågner imellem kl 6-8 (vi står op, og hun får enten en flaske først eller havregrød hvis kl er tættere på 8, også først flaske før formiddagslur ca.160ml.

ca 9.30 puttes

ca 11 får rugbrødshapsere, frugtgrød bagefter, vand af kop. (vi er lige begyndt med rugbrød, øver stadig så hun spiser ikke så meget af det endnu)

ca 13.30 puttes med en flaske ca. 160ml.

ca 15 får grød + lidt frugt i hånden, vand af kop.

ca 18 får aftensmad + vand af kop ( forskelligt men altid kartofler, grøntsager, kød eller fisk)

ca 19.30 puttes med en flaske vælling ca.150 ml.
Sover herefter hele natten.

Jeg bruger desuden mælk i hendes mos/grød for at ramme de ca. 500ml pr. døgn.

Ser dette ok ud ??

Josefine bliver 9 mdr når hun skal starte i dagpleje, hvordan skal en madplan se ud for en 9 mdr gammel baby??

Hun skal afleveres ca. 6.45, og bliver hentet igen ca. 15.30.

Håber du kan få noget ud af dette:-)

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

De bedste hilsner
Rikke og Josefine.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige