Brev:
Madplan, flaskestop samt søvn
26. januar 2009
Alder:
13 mdr.
Madplan, flaskestop samt søvn
Hej Helen.
Så er der brug for lidt hjælp igen.
Lige lidt om Christoffer først. Han er kommet utolig godt efter det, trods sin hårde start på livet. Stor trives hos dagplejmor. Meget social anlagt. Går ikke helt endnu, men det nærmere sig. Meget nysgerig og bestemt lille krudtugle.
Mad/søvn plan:
kl 600 vågner
kl 620 får flyverdragt på og far aflever hos dagplejemor
kl 645 spiser hos dagplejemor, somregl havregrød
kl 730 puttes til formiddagslur
kl frugt, 1/2 bolle, ost, meget forsklligt
kl 11 middagsmad, 1-11/2 rundnum rugbrød, kød, pålæg ,fisk,æg
kl 1130 puttes til middagslur
kl 1430 mor henter
kl 1500 bolle,grød,frugt, hvad vi lige har lyst til
kl 1630 mellemmåltid, noget let
kl 1700 aftensmad og børster tænder
kl 1730 bad
kl 1815 aftenflaske (max 165) på værelse og bliver lagt i seng, falder som regl i søvn efter 15 min
kl 00 lille flaske 100ml mme.
Var begyndt på nedtrapning, da vi mener at det passer bedst til Christoffer, men er gået et par skridt tilbage pga af sygdom, vaccination samt tænderne vælter frem. Vi påtænker at starte op når han er blevet frisk igen.
Men over hvor længe skal en nedtrapning foregå, og er der specielle hensyn at tage til en for tidlig født? Og hvornår ophøre dette? Evt andre forslag til en mild flaskestop?
Han sover meget uroligt for tiden da han drømmer meget, så der bliver skreget, grint og grædt meget i løbet af natten så det bliver til en del renderi. Vi tager ham op mange gange i løbet af natten og prøver at gøre det kort, men det lykkes ikke al tid. Nogen gange græder han så meget, at vi tror at der er noget galt og går ind og taget ham op, hvor man opdager at han faktisk sover og han bliver helt umulig og vi har svært ved at holde ham, men vi kan jo heller ikke lade ham ligge og græde?
Hvad skal vi gøre i situationer som disse? Har prøvet med med rolig hånd uden held. Hvor længe kan en sådan periode vare? Hvordan takler man en sådan periode.
På for hånd tak.. som altid.
Med venlig hilsen
Maiken