Madplan, flaskestop samt søvn

26. januar 2009

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Madplan, flaskestop samt søvn

Hej Helen.

Så er der brug for lidt hjælp igen.

Lige lidt om Christoffer først. Han er kommet utolig godt efter det, trods sin hårde start på livet. Stor trives hos dagplejmor. Meget social anlagt. Går ikke helt endnu, men det nærmere sig. Meget nysgerig og bestemt lille krudtugle.

Mad/søvn plan:
kl 600 vågner
kl 620 får flyverdragt på og far aflever hos dagplejemor
kl 645 spiser hos dagplejemor, somregl havregrød
kl 730 puttes til formiddagslur
kl frugt, 1/2 bolle, ost, meget forsklligt
kl 11 middagsmad, 1-11/2 rundnum rugbrød, kød, pålæg ,fisk,æg
kl 1130 puttes til middagslur
kl 1430 mor henter
kl 1500 bolle,grød,frugt, hvad vi lige har lyst til
kl 1630 mellemmåltid, noget let
kl 1700 aftensmad og børster tænder
kl 1730 bad
kl 1815 aftenflaske (max 165) på værelse og bliver lagt i seng, falder som regl i søvn efter 15 min
kl 00 lille flaske 100ml mme.

Var begyndt på nedtrapning, da vi mener at det passer bedst til Christoffer, men er gået et par skridt tilbage ...

Annonce

... pga af sygdom, vaccination samt tænderne vælter frem. Vi påtænker at starte op når han er blevet frisk igen.

Men over hvor længe skal en nedtrapning foregå, og er der specielle hensyn at tage til en for tidlig født? Og hvornår ophøre dette? Evt andre forslag til en mild flaskestop?

Han sover meget uroligt for tiden da han drømmer meget, så der bliver skreget, grint og grædt meget i løbet af natten så det bliver til en del renderi. Vi tager ham op mange gange i løbet af natten og prøver at gøre det kort, men det lykkes ikke al tid. Nogen gange græder han så meget, at vi tror at der er noget galt og går ind og taget ham op, hvor man opdager at han faktisk sover og han bliver helt umulig og vi har svært ved at holde ham, men vi kan jo heller ikke lade ham ligge og græde?

Hvad skal vi gøre i situationer som disse? Har prøvet med med rolig hånd uden held. Hvor længe kan en sådan periode vare? Hvordan takler man en sådan periode.

På for hånd tak.. som altid.

Med venlig hilsen
Maiken

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor