Er meget tynd

12. januar 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Er meget tynd

Hej Helen.

Jeg har en datter på 5 måneder. Hun vejer 6.8 kg. hun vejede 3100 der hun blev født.

Jeg ammede hende kun 2 måneder, da hun ikke rigtig tog på måtte jeg stoppe med amme. Hun har fået nan1 siden hun var 3 måneder.

Jeg føler ikke at hun rigtig tager på. Hun har haft vægt problem siden hun blev født. Har haft sp på besøge flere gange og vejede, men hun tager ikke rigtig på. Hun tager måske kun 150gr på hver 14 dage. Og det er ikke så meget. Jeg vil helst ha at hun tog ca 400gr hver 14 dage.

Hun får 3 gang ske mad om dagen ud over sine mælk. Min læge synes ikke at jeg skulle være så bekymede over hendes vægt. Den lille er rigtig aktiv. Hun bevæger sig meget. Er meget smilende og meget nysgerrig.

Vores daglige plan er:

kl:06 får hun flaske 150ml.
kl:08 grød med vand af kop
kl:ca ved 11.35 ...

Annonce

... eller 11:45 får hun flaske 150 eller 160ml
kl:13 får hun grøntsager med kartoffel med 1 ske fuld fedtstof i.
kl:ca 16:30 får hun flaske 160ml.
Kl.18 får hun kartofler med grøntsager med 1 ske fuldt fedtstof i.
kl.ca 21 får hun flaske 150ml
kl.23 får hun vælling 150ml.

Stort set får hun meget og hun tisser rigtig godt. Skifter 5-6 bleer om dagen og har fint med afførring. Hun har aldrig haft hård mave på grund af ske mad.

Har været til lægen idag til 5 måneds undersøgelse. Den lilles afførring lugter meget. Derfor synes min læge at vi skulle lave en fæces undersøgelse, for at se om der kunne være noget galt med hendes fæces.

Helen, hvad skal jeg gøre med den lilles vægt, eller er det mig der bliver meget bekymet som mor. Men jeg føler at jeg har ret til at være bekymet som mor.

Hilsen den bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor