Brev:
Er meget tynd
12. januar 2009
Alder:
5 mdr.
Er meget tynd
Hej Helen.
Jeg har en datter på 5 måneder. Hun vejer 6.8 kg. hun vejede 3100 der hun blev født.
Jeg ammede hende kun 2 måneder, da hun ikke rigtig tog på måtte jeg stoppe med amme. Hun har fået nan1 siden hun var 3 måneder.
Jeg føler ikke at hun rigtig tager på. Hun har haft vægt problem siden hun blev født. Har haft sp på besøge flere gange og vejede, men hun tager ikke rigtig på. Hun tager måske kun 150gr på hver 14 dage. Og det er ikke så meget. Jeg vil helst ha at hun tog ca 400gr hver 14 dage.
Hun får 3 gang ske mad om dagen ud over sine mælk. Min læge synes ikke at jeg skulle være så bekymede over hendes vægt. Den lille er rigtig aktiv. Hun bevæger sig meget. Er meget smilende og meget nysgerrig.
Vores daglige plan er:
kl:06 får hun flaske 150ml.
kl:08 grød med vand af kop
kl:ca ved 11.35 eller 11:45 får hun flaske 150 eller 160ml
kl:13 får hun grøntsager med kartoffel med 1 ske fuld fedtstof i.
kl:ca 16:30 får hun flaske 160ml.
Kl.18 får hun kartofler med grøntsager med 1 ske fuldt fedtstof i.
kl.ca 21 får hun flaske 150ml
kl.23 får hun vælling 150ml.
Stort set får hun meget og hun tisser rigtig godt. Skifter 5-6 bleer om dagen og har fint med afførring. Hun har aldrig haft hård mave på grund af ske mad.
Har været til lægen idag til 5 måneds undersøgelse. Den lilles afførring lugter meget. Derfor synes min læge at vi skulle lave en fæces undersøgelse, for at se om der kunne være noget galt med hendes fæces.
Helen, hvad skal jeg gøre med den lilles vægt, eller er det mig der bliver meget bekymet som mor. Men jeg føler at jeg har ret til at være bekymet som mor.
Hilsen den bekymrede mor