Brev:
Ble og mad
9. januar 2009
Alder:
2 år, 5 mdr.
Ble og mad
Hej Helen.
Lige et par spørgsmål ang. vores datter Sophie på 2½ (næsten)
Sophie har altid ligget godt til rent vægtmæssigt. Hun er en lille smule buttet, men ikke noget alarmerende.
Hun har skiftet dagplejeplads, og det går bare mega godt. De er meget ude og går lange ture.
Måske er det derfor hun er så sulten :-) Til morgenmad får hun en stor omgang A38 med havregryn. Ved dagplejeren får de lidt frugt om formiddagen og ellers rugbrød til frokost kl. 11.. Når hun står op omkring kl 14, får de frugt igen og evt lidt rugbrød.
Vi henter hende ml 15 og 15.30 og spiser aftensmad omkring kl. 17.30. Men i de 2 - 2½ time spørger hun næsten uafbrudt efter mad. Rugbrød, bananer, mandariner, rosiner osv. Og tit giver vi hende det, men ligeså snart hun er færdig vil hun have noget mere. Det er heldigvis kun rugbrød og frugt hun spørger efter. Til aftensmad spiser hun som regel en god stor portion.
Vi har snakket lidt om, at tilbyde hende en tallerken med lidt frugt og nogle kogte grøntsager når hun kommer hjem fra dagplejen.
Men jeg er en smule bekymret over, om hun ikke spiser alt for meget?
Det skulle jo nødig blive sådan, at hun ser mad som en slags tidsfordriv...
Derudover håber vi, snart at kunne vænne hende af med bleen. Hendes dagplejer vil meget gerne hjælpe os, bare vi leverer rigeligt af bukser, så det er jo fint. Men når vi er herhjemme, så ved vi ikke helt hvordan vi skal håndtere det.
Nogle gange vil hun gerne tisse på potten, men hun bliver siddende i evigheder.. Og andre gange siger hun, at hun "laver pøller", (hvilket hun også gør) men hun vil i hvert fald ikke ud på potten... Så vi kan ikke helt finde ud af, hvornår vi skal tage hende af potten, og hvornår vi skal sætte hende på den...
Tak for en god brevkasse :-)