Brev:
Dagpleje - er i tvivl
9. januar 2009
Alder:
16 mdr.
Dagpleje - er i tvivl
Hej Helen
Jeg skriver lige en gang mere til dig:) tak for svaret sidst, bogen er bestilt:)
Jeg er sådan i tvivl om min datter trives i dagplejen..jeg har rykket utallige gange ved pladsanvisningen, men der er så lang ventekø til vuggestuen:( hun har været ved dagplejeren et lille halvt år. Jeg kan såmænd godt lide dagplejeren men det handler lidt mere om for mig hvordan hun tager børnene, end om jeg synes hun er sød:) jeg tænker lidt på det med uddannelse osv..
I vuggestuen er det jo pædagoer som har en uddannelse og kan gå til børnene på forskellige måder, jeg tænker også lidt på det med konfliktløsning osv, jeg skrev til dig sidst om opdragelse og kunne virkelig bruge dit svar:) de samme tanker har jeg også når hun er i dagpleje og jeg synes jeg fornemmer, at det ikke er de ting som du er inde på, dagplejer praktiserer! (Mange små ex. det kan være det at hun ikke må få det bestemte stk legetøj, dagplejer kommer ikke med et alternativ eller trøster osv.) det gør mig lidt utryg og jeg ved ikke om der kan være en sammenhæng med min datters store vredesudbrud og det at være i dagpleje.. hun virker simpelthen så vred og uoplagt hver gang jeg henter hende. Når vi har weekend eller ferie er hun slet ikke sådan..
Har jeg grund til at være utryg og er det bare mig der har sat vuggestuerne op på en piedestal.. men der må der være en kæmpe forskel på at være uddannet, oplyst og forhåbentligt praktisere anerkendende opdragelse osv, end ikke at være det..??
Hjælp.. håber du kan rette mit lidt skæve perspektiv:)..
Kærlig hilsen herfra