Brev:
Min datter er i god stand, men er hun for tyk?
9. januar 2009
Alder:
10 mdr.
Min datter er i god stand, men er hun for tyk?
Hej Helen.
Min datter Melanie på snart 10 mdr er hvad man kan kalde, meget godt i stand. ved fødslen vejede hun kun 1820g da hun blev født 9 uger for tidlig. man må sige at hun er kommet godt efter det, da hun idag vejer 13 kg. Hun er ikke begyndt at kravle endnu men viser tegn på, at det nok snart sker. Hun kan sagtens trille fra ryg til mave, men den anden vej kniber det lidt. Jeg tror egentlig at hendes kost i løbet af dagen er som den skal være, derfor bekymre det mig lidt at hun tager så meget på.
Melanies kost på et døgn:
8.00: Havregrød lavet på vand med lille smørklat, vand i kop.
9.30: 200ml mme i flaske.
13.00: En skive rugbød, gerne med smørbart pålæg, så vi undgår smør. vand i kop.
14.00: 100ml mma i flaske.
15.00:frugt og skorpe eller lign. vand i kop.
18.30:kartofler/pasta eller ris, med grøntsager og kød.
22.30: 200ml mme.
Får hun for lidt fedtstof? Er det ikke ok, når hun får så meget mme?
Jeg håber meget at det hjælper på det, når hun begynder at bevæge sig mere og at det ikke kommer til at følge hende når hun bliver større.
Venlig hilsen
Camilla.