Min datter er i god stand, men er hun for tyk?

9. januar 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Min datter er i god stand, men er hun for tyk?

Hej Helen.

Min datter Melanie på snart 10 mdr er hvad man kan kalde, meget godt i stand. ved fødslen vejede hun kun 1820g da hun blev født 9 uger for tidlig. man må sige at hun er kommet godt efter det, da hun idag vejer 13 kg. Hun er ikke begyndt at kravle endnu men viser tegn på, at det nok snart sker. Hun kan sagtens trille fra ryg til mave, men den anden vej kniber det lidt. Jeg tror egentlig at hendes kost i løbet af dagen er som den skal være, derfor bekymre det mig lidt at hun tager så meget på.

Melanies kost på et døgn:

Annonce

... Havregrød lavet på vand med lille smørklat, vand i kop.
9.30: 200ml mme i flaske.
13.00: En skive rugbød, gerne med smørbart pålæg, så vi undgår smør. vand i kop.
14.00: 100ml mma i flaske.
15.00:frugt og skorpe eller lign. vand i kop.
18.30:kartofler/pasta eller ris, med grøntsager og kød.
22.30: 200ml mme.

Får hun for lidt fedtstof? Er det ikke ok, når hun får så meget mme?

Jeg håber meget at det hjælper på det, når hun begynder at bevæge sig mere og at det ikke kommer til at følge hende når hun bliver større.

Venlig hilsen
Camilla.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder