Brev:
Amning, søvn, aktivering mm.
7. januar 2009
Alder:
8 mdr.
Amning, søvn, aktivering mm.
Hej Helen
Nu er der dukket nye spørgsmål frem;-
Sylvester skal starte i institution om 1½ md (som 10 mdr) og jeg starter arbejde 3 uger efter ...
Første spørgsmål er om amningen... jeg ammer stadig 4 - 7 gange i døgnet, men det er ikke hver gang at han tager meget.... hvordan er det bedst at trappe ned (får stort set aldrig spændte bryster mere selvom der går lang tid mellem amningerne).
Hvor mange gange i døgnet skal han ammes??
Han har 8 tænder og vi kæmper også med at lære ikke at bide, men jeg er "bange" for at stoppe helt, da jeg gerne fortsat vil give tryghed, nærhver og hygge....og så har jeg jo holdt ud så længe alligevel:-)
Jeg ammer stadig om "natten" inden jeg går i seng....nogen gange fordi Sylvester vågner andre gange i søvne....skal jeg stoppe nu eller hvornår? Inden jeg starter arbejde?
Andet spørgsmål er om søvn!! Sylvester sover normalt 2 gange i løbet af dagen og ind i mellem en powernap på mig eller i barnevognen. Hvor meget søvn bør han få på en dag?? Han bliver normalt puttet 19.30 - 20 og sover til 6 ofte 6.20 hvor vækkeuret ringer.....de sidste par dage er der gået ged i søvnen og han har sovet 2 gang 40 min eller 1½ time og senere 1 time....
Tredje spørgsmål er om tøj. Hvor meget tøj/overtøj skal han have når han starter institution ....flyverdragt, dynefusser, vanter huer, termotøj, jakke, uldundertøj.... andre gode forslag eller nødvendigheder?
Fjerde spørgsmål er om aktivering. Sylvester kan ikke kravle endnu, men roterer rundt om sig selv og skubber bagud og kommer rundt i en rundkreds (pilfinger). Han kan sidde og ligge "for sig selv" i lang tid og lege (vi snakker og leger ind i mellem).
Hvor meget skal man tumle mm, har du nogen ideer til aktivering nu... motivation til at kravle eller gå?
Her er en kort beskrivelse af vores dag:
6 ammes
8 havregrød og vand af kop
9.30 ammes inden lur
sover
11- 11.30 rugbrød med div pålæg, frugt og mælk af kop
13.30 - 14 evt frugt og kiks og eller ammes inden lur
16 frugt og bolle/kiks (evt ammes ind i mellem)
17 frugt/youghurt
18 grøntsgasmos evt med kød + frugtmos til dessert (blendet;-) og smager på vores mad...får hvad han vil have
19.30 ammes og puttes
22-24 ammes
Hvordan synes du den ser ud?
Tror at det var det hele
Tak for hjælpen;-)
Sylvester og familie