Amning, søvn, aktivering mm.

7. januar 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Amning, søvn, aktivering mm.

Hej Helen

Nu er der dukket nye spørgsmål frem;-

Sylvester skal starte i institution om 1½ md (som 10 mdr) og jeg starter arbejde 3 uger efter ...

Første spørgsmål er om amningen... jeg ammer stadig 4 - 7 gange i døgnet, men det er ikke hver gang at han tager meget.... hvordan er det bedst at trappe ned (får stort set aldrig spændte bryster mere selvom der går lang tid mellem amningerne).
Hvor mange gange i døgnet skal han ammes??

Han har 8 tænder og vi kæmper også med at lære ikke at bide, men jeg er "bange" for at stoppe helt, da jeg gerne fortsat vil give tryghed, nærhver og hygge....og så har jeg jo holdt ud så længe alligevel:-)
Jeg ammer stadig om "natten" inden jeg går i seng....nogen gange fordi Sylvester vågner andre gange i søvne....skal jeg stoppe nu eller hvornår? Inden jeg starter arbejde?

Andet spørgsmål er om søvn!! Sylvester sover normalt 2 gange i løbet af dagen og ind i mellem en powernap på mig eller i barnevognen. Hvor meget søvn bør han få på en dag?? Han bliver normalt puttet 19.30 - 20 og sover til 6 ofte 6.20 hvor vækkeuret ringer.....de sidste par dage er der gået ged i søvnen og han har sovet 2 ...

Annonce

... gang 40 min eller 1½ time og senere 1 time....

Tredje spørgsmål er om tøj. Hvor meget tøj/overtøj skal han have når han starter institution ....flyverdragt, dynefusser, vanter huer, termotøj, jakke, uldundertøj.... andre gode forslag eller nødvendigheder?

Fjerde spørgsmål er om aktivering. Sylvester kan ikke kravle endnu, men roterer rundt om sig selv og skubber bagud og kommer rundt i en rundkreds (pilfinger). Han kan sidde og ligge "for sig selv" i lang tid og lege (vi snakker og leger ind i mellem).
Hvor meget skal man tumle mm, har du nogen ideer til aktivering nu... motivation til at kravle eller gå?

Her er en kort beskrivelse af vores dag:
6 ammes
8 havregrød og vand af kop
9.30 ammes inden lur
sover
11- 11.30 rugbrød med div pålæg, frugt og mælk af kop
13.30 - 14 evt frugt og kiks og eller ammes inden lur
16 frugt og bolle/kiks (evt ammes ind i mellem)
17 frugt/youghurt
18 grøntsgasmos evt med kød + frugtmos til dessert (blendet;-) og smager på vores mad...får hvad han vil have
19.30 ammes og puttes
22-24 ammes

Hvordan synes du den ser ud?

Tror at det var det hele

Tak for hjælpen;-)
Sylvester og familie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.