Babysele, skråstol og gylp

24. december 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Babysele, skråstol og gylp

Hej Helen.

Den 19. november blev vi forældre til en dejlig lille dreng, født i uge 37+3 ved et planlagt kejsersnit.
Han vejede 2,8 kg ved fødslen og er nu oppe på 4, så alt går fint. Han er en stærk lille en, der allerede har trillet flere gange fra mave til ryg.

Mit spørgsmål går på brug af bæresele. Jeg har haft ham siddende i Babybjørnen et par gange nu, og han nyder at sidde i den lige inden han bliver træt, og falder faktisk også i søvn i den, efter 15-20 minutter. Herefter har jeg selvfølgelig lagt ham til at sove i sin lift. Jeg er blot i tvivl om det er for tidligt ift. hans alder overhovedet at bruge babyselen? Hvis det er Ok at bruge ...

Annonce

... den nu, hvor længe må han så sidde i den? Jeg synes ikke rigtig at www.babybjorn.se giver andet svar end at det er helt fint, men hvad mener du?

Skråstol: Hvornår er det forsvarligt at sætte ham i den?

Så har jeg et spørgsmål vedr. gylp: Han spiser fint, og vil som regel gerne have begge bryster i træk. Men efter kort tid (5-30 minutter) vælter en masse mælk op igen ad flere omgange. Det er næsten lige meget om jeg ligger ned og ammer, eller sidder op. Jeg er ofte bange for at lægge ham på maven, fordi jeg frygter at mælken bliver presset op igen. Så jeg har ham ikke så meget på maven af samme grund. Hvad kan jeg gøre anderledes?

Kærlig hilsen
BN

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder