Brev:
Babysele, skråstol og gylp
24. december 2008
Alder:
1 mdr.
Babysele, skråstol og gylp
Hej Helen.
Den 19. november blev vi forældre til en dejlig lille dreng, født i uge 37+3 ved et planlagt kejsersnit.
Han vejede 2,8 kg ved fødslen og er nu oppe på 4, så alt går fint. Han er en stærk lille en, der allerede har trillet flere gange fra mave til ryg.
Mit spørgsmål går på brug af bæresele. Jeg har haft ham siddende i Babybjørnen et par gange nu, og han nyder at sidde i den lige inden han bliver træt, og falder faktisk også i søvn i den, efter 15-20 minutter. Herefter har jeg selvfølgelig lagt ham til at sove i sin lift. Jeg er blot i tvivl om det er for tidligt ift. hans alder overhovedet at bruge babyselen? Hvis det er Ok at bruge den nu, hvor længe må han så sidde i den? Jeg synes ikke rigtig at www.babybjorn.se giver andet svar end at det er helt fint, men hvad mener du?
Skråstol: Hvornår er det forsvarligt at sætte ham i den?
Så har jeg et spørgsmål vedr. gylp: Han spiser fint, og vil som regel gerne have begge bryster i træk. Men efter kort tid (5-30 minutter) vælter en masse mælk op igen ad flere omgange. Det er næsten lige meget om jeg ligger ned og ammer, eller sidder op. Jeg er ofte bange for at lægge ham på maven, fordi jeg frygter at mælken bliver presset op igen. Så jeg har ham ikke så meget på maven af samme grund. Hvad kan jeg gøre anderledes?
Kærlig hilsen
BN