Brev:
Hård mave - kan det skyldes noget nyt?
20. december 2008
Alder:
10 mdr.
Hård mave - kan det skyldes noget nyt?
Hej Helen
Længe siden vi har haft brug for din assistance. Tilde er nu 10 mdr. gammel. Hun trives. Kravler og rejser sig ved ting.
Dog har hun den sidste uges tid døjet med hård mave. Hun er meget ked af det, når hun skal af med aff. og græder. Hun kommer af med store knolde. Har også hjulpet hende et par gange. Hun har ellers et godt sovehjerte, men det har irriteret hende nogle nætter og givet afbrudt søvn. Der er ikke tidl. været problemer med hendes mave.
Er opmærksomme på at give hende godt med væske. Hun får --> morgen: grød - formiddag: frugt -middag: rugbrød m. div pålæg eftermiddag: frugt, yougurt - aften: det samme som os - til sengetid kl. 19-20: flaske MME ca 230 ML. Får mælk/vand til alle måltider, holder dog lidt igen med mælken ift maven. Ligeledes får hun ikke banan.
Er det en skrøne, at kernerugbrød kan give hård mave? (får hun til tider).
Hun er lige startet i dagpleje, så tænker om det kunne være noget nyt maven reagerer på?
Giver hende svedskemos i morgengrøden og ellers er hun glad for frugten. Får: mandarin & kiwi & lidt tørrede abrikoser for tiden.
Hun er aktuelt forkølet, men er startet efter maveproblematikken.
Hvad gør vi?
Stine