Hård mave - kan det skyldes noget nyt?

20. december 2008

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Hård mave - kan det skyldes noget nyt?

Hej Helen

Længe siden vi har haft brug for din assistance. Tilde er nu 10 mdr. gammel. Hun trives. Kravler og rejser sig ved ting.
Dog har hun den sidste uges tid døjet med hård mave. Hun er meget ked af det, når hun skal af med aff. og græder. Hun kommer af med store knolde. Har også hjulpet hende et par gange. Hun har ellers et godt sovehjerte, men det har irriteret hende nogle nætter og givet afbrudt søvn. Der er ikke tidl. været problemer med hendes mave.

Er opmærksomme på at give hende godt med væske. Hun får --> morgen: grød - formiddag: frugt -middag: rugbrød m. div pålæg ...

Annonce

... eftermiddag: frugt, yougurt - aften: det samme som os - til sengetid kl. 19-20: flaske MME ca 230 ML. Får mælk/vand til alle måltider, holder dog lidt igen med mælken ift maven. Ligeledes får hun ikke banan.

Er det en skrøne, at kernerugbrød kan give hård mave? (får hun til tider).
Hun er lige startet i dagpleje, så tænker om det kunne være noget nyt maven reagerer på?

Giver hende svedskemos i morgengrøden og ellers er hun glad for frugten. Får: mandarin & kiwi & lidt tørrede abrikoser for tiden.

Hun er aktuelt forkølet, men er startet efter maveproblematikken.

Hvad gør vi?
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor