Søvn og madplan

17. december 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Søvn og madplan

Hej Helen

Jeg vil fatte mig i korthed. Oskar kravler, og går langs ting og har det så dejligt. Ingen problemer med ørerne i 1,5 måned.

Det drejer sig om Oskars søvn (godt 9mdr). Han sover 1½-2 timer fra 9-11 og igen fra 14-15.30. Han kommer i seng 19,30 med et par sange uden problemer. Efter 1-2 timer vågner han op og skriger som en gal. Han virker bange. Vi har prøvet at gå derind med 3 min mellemrum - det virker først efter halvanden time, og ingen af os synes det er for ...

Annonce

... god en måde. Igår prøvede jeg så at sidde og holde i hånd, holde hånd på hoved og efter 10 min sov han bare. Han vågner så 3-5 gange om natten og vil ha sutten, og kommer ind til os ved 4 tiden.
Jeg ammer ikke længere, og han får sødmælk i kop. Skal han også have mme?

Jeg kunne bruge en kostplan der egner sig til 9-12 mdrs alderen.
Han kan godt lave pincetgrebet, men putter ikke maden i munden. Hvornår øver man gaffel - ske i egne hånd?

På forhånd tak og god jul.
Oskars mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor