Brev:
Hård mave - jeg har prøvet lidt af hvert
15. december 2008
Alder:
5 mdr.
Hård mave - jeg har prøvet lidt af hvert
Hej Helen!
Min søn på 5 ½ mdr har fået grød/mos i snart 1 mdr nu. Men har får så hård mave af det. Jeg er sikker på at det er fordi han ikke får vand nok til maden, men jeg kan ikke få ham til at drikke det.
Jeg har prøvet lidt af hver. Vand i kop, tudekop, sutteflaske. Jeg har også prøvet at give ham afkølet kogt vand i sutteflasken, da jeg har hørt at det ikke er så godt at give koldt vand i sutteflasken. Men han gider ikke have det. Han vil gerne have kamillete med sukker, men jeg syntes også det er en dårlig ide at vænne ham til det søde væske.
Jeg laver selv maden til ham og putter ikke en tsk fedtstof i da han allerede vejer 12 kg så jeg mener han får nok fedt fra min mælk. Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre, da fedtstoffet måske får maden til at "glide" bedre i maven.
Han har siden har var ca. 2 mdr kun haft afføring en gang om ugen og det har han stadig også nu når han får fast mad. Men dagene op til han kommer af med det prøver han virkelig at presse men der kommer kun nogle hårde tørre små pølser ud. Indtil han får "hul på bylden" og det kommer i stor stil!
Jeg prøver selvfølgelig at hjælpe ham så godt jeg kan ved at massere ham på maven og cykle med benene. Jeg har prøvet at give ham kogte svesker og det hjælper også. Jeg ved ikke om jeg skal blive ved med at putte at par tsk i grøden indtil jeg får ham til at drikke vand? Men hvad skal jeg gøre for at få ham til det? Jeg har masser af mælk endnu så jeg har nogen gange givet ham lidt bryst efter maden, men det lærer han det jo ikke af.