Brev:
Flaske og ligge på maven
13. december 2008
Alder:
3 mdr.
Flaske og ligge på maven
Kære Helen.
Tak for dine tidligere svar. De har været til stor hjælp!
Gustav er nu blevet 3 måneder, og vi har besluttet at give ham flaske i stedet for amning. Det har været svært at tage denne beslutning, da jeg jo gerne ville amme. Men det vigtigste er at Gustav er glad, og det fungerer altså bare bedre med flasken. Jeg ammer dog stadig ofte tidlig morgen og eftermiddag/aften. Ellers får han flaske.
Vi har indtil nu kørt sådan at vi laver en flaske MME klar og stiller den direkte i køleskabet. Når Gustav så melder sig, varmer vi den i mikroovn. Jeg ved godt at det er bedst at lave en flaske af gangen af hensyn til bakterier mv, men grunden til at vi gør det på den anden måde er, at Gustavs signaler ofte er meget ens og svage. Og når han bliver sulten sker det, for os at se, på et øjeblik. Og så skriger han bare helt vildt. Og så er det virkelig rart at have flasken klar…. Forstår du?
Vi har virkelig prøvet at komme i forkøbet, men han varierer meget fra dag til dag og er som sagt ofte meget svær at læse.
Vi rengør flaskerne og sutterne efter brug i varmt vand og sulfo og derefter bliver de steriliseret i en mikroovns sterilisator. Er dette ok?
Jeg har læst din artikel om flaske, men blev lidt i tvivl om noget:
Når vi skal på tur, er det så bedst at hælde kogt vand på rene skoldede flasker, og så først tilsætte pulveret senere? Men hvordan opbevarer man så disse flasker så de holder temp? Og hvordan ved man at temp er den rette til at tilsætte pulveret (50 grader for blå allomin) når man er ude? Skal man have et termometer med? Og hvad hvis temp er blevet for lav, og der ingen mikroovn er?
Ja du kan jo godt høre at jeg har mange spørgsmål vedr. flaskegivning.
Et sidste spørgsmål: Gustav er stadig ekstremt dårlig til at ligge på maven. Vi har købt Lamazes Spin and eksplore legetæppe, men ej heller dette vil han ligge på. Vi vender ham hver gang vi pusler ham, men han bliver hidsig straks! Det eneste tidspunkt han vil ligge på maven er når vi bærer ham på maven, hvor han støtter let med hovedet på underarmen. Nogle forslag til hvad vi skal gøre, og er han bare helt vildt unormal??
Jeg glæder mig til at høre fra dig!
Med venlig hilsen
Lisa