Dårlig ånde - 12 mdr.

9. december 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Dårlig ånde - 12 mdr.

Hej Helen

Jeg har i den sidste tid lagt mærke til at min datter på 1 år har dårlig ånde. Det har hun aldrig haft før og det er vel også unormalt hos et lille barn. Hun har været forkølet og har hostet lidt, men slet ikke noget ud over det sædvanlige. Jeg tænker selvfølgelig på, om hun evt. har infektion i halsen, men hun er glad og tilpas og virker ikke syg. Hun har været til 1 års undersøgelse og der var alt ok. Hvad tror du det skyldes?

Hun har været syg ...

Annonce

... nogle gange siden hun startede i dagpleje for et par måneder siden. Sådan er det jo, men nogle gange tænker jeg om det mon bliver ved. Først forkølelse, så en omgang norovirus, så 3 dages feber, så forkølelse osv. Det er hårdt for familien eftersom hun også smitter os andre og vi skal bruge mange sygedage. Hvad er din erfaring, bliver det bare ved og ved i barnets første vinter eller er det bare de første par måneder de skal hærdes?

Med venlig hilsen

Malene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.