Brev:
Fra 3 til 2 lure, tænder og bøvser
25. november 2008
Alder:
6 mdr.
Fra 3 til 2 lure, tænder og bøvser
Kære Helen.
Tak for din uddybning af plan for dagen. Det var lige hvad jeg havde brug for.
Mit næste spørgsmål lyder så: Hvordan går man fra 3 lure om dagen til 2? Alberte er nu 6 mdr. og jeg tror måske hun selv er ved at regulere ind.. I hvert fald nægter hun i øjeblikket at sove før hun har været oppe i ca 4 timer og er drøntræt. Desværre sover hun ikke tilsvarende længere... Men har du et forslag til en overgangsløsning?
Næste spørgsmål går på de "onde bisser". Jeg tror hun er ved at få sin første tand. Græder meget når hun skal sove (plejer at snakke sig i søvn) piller sig i munden og laver underlige tygge bevægelser. Hun kan ikke i øjeblikket falde i søvn uden hjælp heller og vågner igen efter 30 min med et skrig.
Er det tænderne, så må vi vel glemme alt om "sove-selv-træning" et stk tid og bare gøre det der virker, eller hvad? Man ved jo aldrig med sikkerhed om det er tænder og vil jo nødig gå 10 skridt tilbage mht hvordan hun falder i søvn. Om natten er hun oppe 2-3 gange og spise men vågner yderligere 2-3 gange hvor jeg får hende til at sove videre uden mad. Her er hun ikke ked af det. Skulle man ikke tro hun også vågnede og græd om natten hvis det er tænder?
Sidste spørgsmål går på bøvser. Jeg synes hun "gemmer" på dem. En stor bøvs efter hun har spist og så kommer der flere små i lang tid efter. Det er generende når hun skal sove - så har jeg hende oppe og bøvse 3-4 gange. Har hævet hovedenden på hendes seng - det har muligvis hjulpet en smule. Hvornår kan de bøvse selv? og burde hun ikke kunne sove fra en lille bøvs, som da hun var helt lille?
På forhånd tak for dit svar
Line