Brev:
Spørgsmål om mme, sidde i høj stol mv.
19. november 2008
Alder:
5 mdr.
Spørgsmål om mme, sidde i høj stol mv.
Kære Helen,
Vi takker for madplanen. Men jeg oplever at Tobias nægter at drikke en flaske mme inden middagsluren, efter han har fået risgrød til frokost. Han spiser ca 1/2 dl risgrød med lidt frugtmos. Det samme sker om aftenen efter han igen har spist lidt risgrød efter en powernap. Jeg tænker på at bytte om, så han først får lidt af flasken og herefter lidt risgød en time senere. Det er nemmest at få ham til at spise af flasken lige i opvågningen eller lige inden han falder i søvn. Men efter vi har været til babysvømning er det intet problem at få ham til at spise.. Så er han sulten nok.
Han plejer at spise 210 mme til natten. Nu er den nede på 120 ml. Er det bedre at springe risgrøden over om aftenen? Han sover længere og bedre uden og melder sig en time eller to senere om natten. Det er vel som minimum 500 ml Tobias skal indtage?
Han protestrer også højlydt når han bliver lagt på maven på tæppet på gulvet. Han er meget glad og tilfreds, når han kommer med rundt i huset (på armen) og ser og piller ved alting. Han prøver hele tiden på at sætte sig op og klarer det næsten.
Hvornår må jeg sætte ham i hans højstol og hvornår er tiden inde til at man må gå en tur med ham i barnevognen, hvor han sidder op og kan betragte verden?
Tobias er nemlig meget nysgerrig og vil se og pille ved det hele:) Har du nogle gode ideer til lege vi kan gå i krig med herhjemme? Han er 23 uger.
Tusind tak for en god brevkasse og tålmodigheden med alle de spørgsmål fra mig og de andre mødre herinde:)
Kærlig hilsen
Tobias` mor