Spørgsmål om mme, sidde i høj stol mv.

19. november 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Spørgsmål om mme, sidde i høj stol mv.

Kære Helen,

Vi takker for madplanen. Men jeg oplever at Tobias nægter at drikke en flaske mme inden middagsluren, efter han har fået risgrød til frokost. Han spiser ca 1/2 dl risgrød med lidt frugtmos. Det samme sker om aftenen efter han igen har spist lidt risgrød efter en powernap. Jeg tænker på at bytte om, så han først får lidt af flasken og herefter lidt risgød en time senere. Det er nemmest at få ham til at spise af flasken lige i opvågningen eller lige inden han falder i søvn. Men efter vi har været til babysvømning er det intet problem at få ham til at spise.. Så er han sulten nok.

Han plejer at spise 210 mme til natten. Nu er den nede på 120 ml. Er det bedre at springe risgrøden over om aftenen? Han sover længere og bedre uden og melder sig en time ...

Annonce

... eller to senere om natten. Det er vel som minimum 500 ml Tobias skal indtage?

Han protestrer også højlydt når han bliver lagt på maven på tæppet på gulvet. Han er meget glad og tilfreds, når han kommer med rundt i huset (på armen) og ser og piller ved alting. Han prøver hele tiden på at sætte sig op og klarer det næsten.

Hvornår må jeg sætte ham i hans højstol og hvornår er tiden inde til at man må gå en tur med ham i barnevognen, hvor han sidder op og kan betragte verden?

Tobias er nemlig meget nysgerrig og vil se og pille ved det hele:) Har du nogle gode ideer til lege vi kan gå i krig med herhjemme? Han er 23 uger.

Tusind tak for en god brevkasse og tålmodigheden med alle de spørgsmål fra mig og de andre mødre herinde:)

Kærlig hilsen
Tobias` mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin