Brev:
Vægttab efter graviditet og kalktilskud
16. november 2008
Alder:
13 mdr.
Vægttab efter graviditet og kalktilskud
Kære Helen,
Jeg skriver med et spørgsmål omkring vægttab for mit eget vedkommende, men jeg vil være sikker på om det vil påvirke min datter.
Min datter er 13 mdr. og i fin trivsel. Jeg stoppede for ca. 1 md. siden med at amme hende om natten, sent måske, men jeg følte hun havde et behov for det og jeg kunne selv "holde til det" og derfor stoppede jeg ikke før.
Pt. ammes hun lidt om morgenen inden den står på havregrød mm. og ellers fortsætter dagen med at hun spiser normal mad til hovedmåltiderne og frugt, kiks eller lign. til mellemmåltiderne. Om aftenen spiser hun det samme som os og det fungerer fint.
En del af vores putteritual efter aftenbad, puslen og lidt hygge med bog er at jeg ammer hende inden hun skal falde i søvn. Hun er stadig meget glad for at blive ammet, især om aftenen, og jeg føler hun skal have lov til det lidt tid endnu.
Hun har aldrig brudt sig om modermælkserstatning eller vælling så jeg kan ikke ersatte den del af aftenritualet med en flaske.
Hun drikker ca. 1-1 1/2 kop mælk om dagen (hun vil ikke have mere), og jeg giver hende derfor et kalktilskud. Kan du fortælle hvor meget kalk i mg. hun har brug for dagligt?
Mit spørgsmål er så: Vil det være forkert og vil det påvirke min datter negativt gennem mælken, hvis jeg i en periode begynder at spise NUPO sammen med almindelig kost - altså erstatter halvdelen af min egen kost med NUPO for at komme igang med at tabe mig. Jeg har ca. 10 kg foran mig som jeg gerne vil af med, og det vil være dejligt at de første 5 kg. ryger af lidt hurtigt. Jeg er klar over at hun ikke er "afhængig" af den modermælk hun får, men jeg vil blot være sikker på at der ikke er noget i NUPO som vil påvirke hende negativt.
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Tak i øvrigt for en super brevkasse!
Mange hilsner
Louise