Laktulose - hvor lang tid?

14. november 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Laktulose - hvor lang tid?

Hej Helen,

Har lige et hurtigt spørgsmål til dig. Hvor lang tid kan jeg blive ved med at give Alexander laktulosen?

Jeg har givet ham det i hvert fald tre uger og lidt til nu. Der står på flasken at det kan være vanedannende, jeg ved ikke hvor meget man skal tro på det eller om vi snakker i meget større mængder....

Hilsen Camilla

P.s. jeg læste d.d. et brev, du havde skrevet til en mor ang. at hendes søn var ...

Annonce

... blevet rød og ru i "dellerne"under hagen. Det samme var Alexander på et tidspunkt, men jeg fik et råd af en om at lave kogtvandsklude - ligesom til røde numser - og ligge ind under hagen, når han sov til middag og de virker helt utroligt godt. Jeg var meget imponeret da det efter kun tre "behandlinger" var forbedret meget og nu er det helt væk. Jeg ved ikke om du kender til det, men synes da lige at jeg ville dele det gode råd:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.