Brev:
Luft i maven, legeaktiviteter og putteritualer
10. november 2008
Alder:
3 mdr.
Luft i maven, legeaktiviteter og putteritualer
Hej Helen.
Jeg har et par spørgsmål ang. døgnrytme, bøvse og aktiviteter.
Jeg har skrevet til dig pga. min søn havde problemer med luft i maven. Og det har han sådan set stadig. Han er født 31/7-08 så er næsten 3 1/2 mdr. Han vejede d. 30/10 6,85 og var 67 cm.
Jeg giver ham mad når han er sulten og putter ham når han viser træthedstegn (gaber, gnider øjne, klatøjet) dvs jeg følger ikke en bestemt rytme, egentlig fungere dette fint nok for os. Jeg eksperimentere indimellem med tiderne for at se hvad der fungere bedst. Hvad synes du?
Nå men mit "problem" er at han siden han var 2 mdr har haft problemer med luft i maven, altså efter han har spist, han virker aldrig rigtig tilfreds lige efter, og er tit lang tid om at bøvse......nogengange virker han mere sulten, men afviser flasken (også selvom han har bøvset), og dette er selvom han spiser med god rytme uden at slippe og tage fat igen. Jeg har prøvet andre flasker, stillinger osv men det hjælper ikke rigtig, kan jeg gøre andet?
Tit når jeg putter ham er han meget urolig i kroppen fægter med arme og ben, sutter voldsomt på hænderne og siger presselyde, men han kan ikke bøvse, og falder så tit i søvn tilsidst efter 15-30 min. hvor jeg måske har taget ham op 1-3 gange for at bøvse.
Jeg kan ikke få ham til at bruge sutten han gumler bare i den (han kan godt sutte på den), og kluden køre han rundt i ansigtet og blir bare mere urolig. Og svøbe ham duer heller ikke.
Hvad kan jeg ellers bruge som tegn til at nu er det sovetid? Hvorfor blir han så urolig når han skal puttes?
Tilsidst søger jeg nogle gode lege aktiviteter til en på 3-4 mdr?
Med venlig hilsen
Louise