Luft i maven, legeaktiviteter og putteritualer

10. november 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Luft i maven, legeaktiviteter og putteritualer

Hej Helen.

Jeg har et par spørgsmål ang. døgnrytme, bøvse og aktiviteter.
Jeg har skrevet til dig pga. min søn havde problemer med luft i maven. Og det har han sådan set stadig. Han er født 31/7-08 så er næsten 3 1/2 mdr. Han vejede d. 30/10 6,85 og var 67 cm.

Jeg giver ham mad når han er sulten og putter ham når han viser træthedstegn (gaber, gnider øjne, klatøjet) dvs jeg følger ikke en bestemt rytme, egentlig fungere dette fint nok for os. Jeg eksperimentere indimellem med tiderne for at se hvad der fungere bedst. Hvad synes du?

Nå men mit "problem" er at han siden han var 2 mdr har haft problemer med luft i maven, altså efter han har spist, han virker aldrig rigtig tilfreds lige efter, og er tit lang tid om at bøvse......nogengange virker han mere sulten, men afviser flasken (også selvom han har ...

Annonce

... bøvset), og dette er selvom han spiser med god rytme uden at slippe og tage fat igen. Jeg har prøvet andre flasker, stillinger osv men det hjælper ikke rigtig, kan jeg gøre andet?

Tit når jeg putter ham er han meget urolig i kroppen fægter med arme og ben, sutter voldsomt på hænderne og siger presselyde, men han kan ikke bøvse, og falder så tit i søvn tilsidst efter 15-30 min. hvor jeg måske har taget ham op 1-3 gange for at bøvse.
Jeg kan ikke få ham til at bruge sutten han gumler bare i den (han kan godt sutte på den), og kluden køre han rundt i ansigtet og blir bare mere urolig. Og svøbe ham duer heller ikke.

Hvad kan jeg ellers bruge som tegn til at nu er det sovetid? Hvorfor blir han så urolig når han skal puttes?

Tilsidst søger jeg nogle gode lege aktiviteter til en på 3-4 mdr?

Med venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina