Frustreret over ikke at slå til

10. november 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Frustreret over ikke at slå til

Hej Helen

Jeg har verdens dejligste pige på 7 mdr. Hun er altid glad og smilende og pludre meget. Alle synes hun er så dejlig. Det synes jeg også, men jeg er af og til træt af det hele. Jeg føler ikke at jeg slår til som mor.

Jeg fødte 10 dage før min termin og fødslen gik godt og Cecilie var 52cm og vejede 2800g så en sund og rask pige.
Jeg tog hjem fra hospitalet 2 dage efter jeg havde født, synes ikke personalet hjalp og alt gik fint.

Jeg havde de første 2 mdr mange problemer med at amme hende ved det ene bryst og dette var jeg meget frustreret over. Jeg var så til kiropraktor med hende og hun var lidt stram i den ene side af nakken. Efter 5 behandlinger var der intet og amningen fungerede fint. Det var en hård tid hvor alle kom med gode råd, som jeg prøvede af istedet for måske bare at lytte til mig selv.

Samtidig ville Cecilie kun sove på brystet af mig og ikke andre steder. Så når hun endelig sov, kunne jeg ikke få noget alene tid, da hun sov på mig.

Omk 3. mdrs alderen vendte det hele og alt gik godt amning og hun begyndte at falde i søvn af sig selv i barnevognen og hun stortrives.

Nu er hun 7 mdr og vi har kæmpet en del med grød og hendes mave. Hun har haft forstoppelse og er først efter 1 md. ...

Annonce

... kommet sig rigtigt. Jeg stoppede med at amme, da hun var omk de 4 mdr. hun gad ikke mere og det mættede ikke rigtigt.

En lang og lidt forvirrende indledning til mit problem.
Jeg bliver nogle gange så frustreret og har følelsen af ikke at slå til. Jeg er pædagog og har derfor måske nogle høje forventninger til mig selv og hende. Hun ruller ikke og gider ikke ligge på maven. Nogle gange når hun en sjældent gang virkelig bare græder og intet hjælper bliver jeg frustreret og siger lidt højt "nu er det nok". og får med det samme skyldfølelse. Jeg elsker hende jo over alt på jorden.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg har haft en lille fødselsdepression, som jeg ikke er kommet over eller om det er normalt at have det sådan.

Jeg er træt og sur og skælder tit ud på min kæreste fordi jeg ikke synes han hjælper mig nok. Det er mig der putter hende, jeg laver mad til hende, jeg skifter hende, giver hende mad osv.
Jeg har følelsen af at have fået nok og tror at jeg lader det gå ud over hende engang imellem og det skal det jo ikke. For hun kan jo ikke gøre for, at hun har en dårlig dag, hvor hun bare trænger til at nærhed.

Er det mig der er noget galt med, eller er der andre mødre der har det som mig?

Hilsen en frustreret mor;o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor